تاریخ انتشار :

ملانی بارتلت

زن تازه مسلمان آمریکایی: کمپین کتب اسلامی برای دانش آموزان مدارس فیلادلفیا

یک زن مسلمان آمریکایی کمپینی در شهر فیلادلفیا راه اندازیه کرده تا بتواند با جمع آوری کمک مالی، کتب با محتویات اسلامی را برای دانش آموزان خریداری کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از nbcnews، یک زن تازه مسلمان آمریکایی در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا اخیرا کمپینی راه اندازی کرده است تا بتواند کمک‌های مالی کافی برای خرید  کتاب‌های کودکان مسلمان آفریقایی-آمریکایی در مدارس غرب فیلادلفیا را فراهم کند. ملانی بارتلت که دخترش را به عنوان یک مسلمان بزرگ می‌کند تا کنون توانسته ۶ هزار دلار از طریق این کمپین جمع آوری کند و این روند ادامه دارد. این کمپین لیستی از کتبی که قرار است خریداری شود در صفحه سایتش معرفی کرده است و به گفته آنان، اهدای تنها ۵۰ دلار می‌تواند برای خرید ۸ جلد کتاب کفایت کند.


ائتلاف مردمی مبارزه با اسلام‌هراسی در غرب فیلادلفیا نیز از او حمایت کرده‌اند. هدف این گروه مردمی ارتقاء آگاهی و بیداری درباره اسلام‌هراسی و مبارزه با اسلام‌ستیزان در فیلادلفیا می‌باشد. آن‌ها با کتاب‌فروشی‌های محله و کتاب‌فروشی‌های ملی نیز همکاری می‌کنند. و کتاب‌ها قرار است به مدارس خاصی ارائه شوند. این مدارس آمریکایی برنامه درسی ویژه‌ای در کلاس درس داشته و این کتب را تدریس می‌کنند تا اینکه جای مشخصی در کتابخانه مدرسه برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.
ملانی بارتلت که با یک مرد مسلمان ازدواج کرده، در این باره می‌گوید: برای من این موضوع بسیار شخصی است. اگر چه من یک فعال عدالت اجتماعی می‌باشم، در عین حال نیز به فکر دخترم هستم. ما داستان‌های زیادی درباره آزار و اذیت کودکان مسلمان می‌شنویم و من به دنبال یافتن شیوه‌ای هستم تا بتوانم از فرزندم و دیگر کودکان در جامعه محافظت کنم.
بارتلت درباره کمپین کتاب گفت: ما از طریق این کمپین کودکان و دانش آموزان را با روایت‌ها و داستان‌های مختلف درباره کودکان از کشورهای دیگر، مهاجران و پناهندگان، همچنین مسلمانان آمریکا آشنا می‌سازیم.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم تا قبل از ماه رمضان به قدر کافی کتاب فراهم کنیم و معلمان درباره اعیاد اسلامی به دانش آموزان آموزش دهند. زمانی که کتب به مدارس رسید، ما می‌توانیم با کمک همسایگان و در همکاری با مدرسه، مطمئن شویم که این کتب استفاده می‌شوند. به علاوه قصد داریم یک جلسه داستان‌ اسلامی برگزار کنیم و از این شیوه برای تقویت اجتماع‌مان استفاده کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار