تاریخ انتشار :

هلند

کمپین «سلام، ما مسلمانیم»

درحالی که کمپین «سلام، ما مسلمانیم» در سرتاسر شهرهای اروپایی آغاز به کار کرد، مسلمانان در خیابان‌های آمستردام به رهگذران گل رز تقدیم کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروهی از مسلمانان، با تقدیم شاخه‌های گل رز به مردم در خیابان‌های آمستردام پایتخت هلند، دوستی و محبت اسلامی را ابراز داشتند. این کمپین به هدف مبارزه با روند قطبی شدن جوامع غربی علیه مسلمانان، چه در فضای سیاسی و چه اجتماعی تشکیل شد.

کمپین توزیع گل در میان رهگذران در شهرهای اروپایی با عنوان «سلام، ما مسلمانیم» توسط سازمان‌های مختلف اسلامی آغاز به کار کرد. در حالی که این کمپین همزمان فعالیت خود را در سایر شهرهای اروپایی ادامه داد، در این راستا در مجموع ۲۵ هزار شاخه گل تنها در هلند توزیع شد.

مصعب اولکی ۲۰ ساله که یکی از داوطلبان توزیع گل درخیابان‌های آمستردام می‌باشد، در این باره به خبرنگاران گفت: دلیل اینکه می‌خواستم بخشی از این کمپین باشم، بالا رفتن نفرت‌های ضداسلامی در اروپا است. بسیاری مردم اروپا درک نادرستی درباره دین ما دارند، که دلیل آن تاحدی به خاطر فقدان آگاهی و دانش و تا حدی نیز به خاطر عملکرد نادرست دسته‌ای از مسلمانان است. ما در این کمپین به مردم اروپا نشان می‌دهیم که مسلمانان می‌توانند تا چه اندازه دوستانه و صلح طلبانه رفتار کنند. من می‌خواستم به آن‌ها نشان دهم که این اعمال شیطانی هیچ ارتباطی با مذهب من ندارند.

اسلام دین صلح، عشق و احترام

وی افزود: به نظرم حرکت خوبی به سمت شهروندان اروپایی بود و احساس می‌کنم که بتواند تاثیر مثبتی داشته باشد. من گفتگوی جالبی با یک گردشگر پرتغالی داشتم و برای او توضیح دادم که این روزها عده زیادی اسلام را با تروریسم مرتبط می‌دانند، و به او گفتم هرچند من حاضرم نظرات مخالف دیگران و انتقادات راجع به خودم را بپذیرم اما لطفا مذهبم را از این دایره خارج کنید زیرا اسلام دین صلح، عشق و احترام است، وی در جواب من گفت که کمپین‌هایی مانند کمپین ما ضرورتی ندارند چرا که در پایان ما همگی انسان هستیم.

مطهر میرزا یکی دیگر از اعضای کمپین نیز در این باره گفت: زیباترین برخوردی که داشتم با زن سالمندی بود از حرکت ما بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. او برای من توضیح داد که همیشه عده‌ای از مردم وجود خواهند داشت که کارهای بد انجام دهند ولی او با اینکه خودش یک مسیحی است، اما مسلمانان را دوست دارد.

وی افزود: امیدوارم این حرکت قدیم درراستای مثبت اندیشی باشد.

درحالی که جمعیت مسلمانان هلند تقریبا به ۵% می‌رسد اما اخبار رسانه‌های این کشور روزانه تمرکز زیادی به اسلام و مسلمانان دارد. به علاوه اکثریت پوشش خبری انجام شده درباره مسلمانان منفی هستند. با این حال خبر مربوط به کمپین توزیع گل توانسته دیدگاه‌های مثبتی را در رسانه‌ها به خود جذب کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار