تاریخ انتشار :

کانادا

دریافت جایزه عدالت اجتماعی پیتر گیلسپی توسط شورای زنان مسلمان کانادایی

شورای زنان مسلمان کانادایی، موفق به دریافت «جایزه عدالت اجتماعی پیتر گیلسپی» شد که طی مراسمی در در مرکز بهداشت بومی وبانو در اتاوا به آن‌ها اهدا شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از iqra، شورای زنان مسلمان کانادایی، موفق به دریافت «جایزه عدالت اجتماعی پیتر گیلسپی» شد. مراسم اهدای جوایز در مرکز بهداشت بومی وبانو در اتاوا برگزار شد.

جایزه عدالت اجتماعی پیتر گیلسپی به افتخار تلاش‌های پیتر گیلسپی، فعال حقوق بشر ایجاد شده است. وی زندگی خود را به پیشبرد عدالت اجتماعی در کانادا و جهان بین الملل اختصاص داده بود. جایزه امسال به شورای زنان مسلمان کانادایی، به سبب تلاش‌هایشان در راستای پیشبرد حقوق زنان در جو اسلام‌هراس و پرنفرت امروز جامعه غرب تعلق گرفت.

آلیا حق بین مدیر اجرایی این شورا گفت: دریافت این جایزه فوق العاده باعث افتخار سازمان ما می‌باشد. این جایزه ارزش بالایی برای ما دارد و نشان دهنده سال‌ها تلاش ما برای حمایت از حقوق زنان مسلمان و خانواده‌هایشان در کانادا است. به ویژه اینکه امسال ۳۵مین سالگرد تاسیس شورای زنان مسلمان کانادایی محسوب می‌شود.

استقامت در جو اسلام‌هراسی و تبعیض

جک هوی لیتستر، مدیر انجمن نامگذاری جوایز گفت: کار انجمن زنان مسلمان کانادایی، تجسمی از ارزش‌هایی است که این جایزه برای احترام به آن‌ها ایجاد شده است. در روبرویی با افزایش اسلام‌هراسی و گاهی اوقات نیز خشونت‌های غم‌انگیز تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در جامعه امروز کانادا، آن‌ها صدای حقوق بشر بوده و علیه تبعیض‌های مذهبی، نژادی و جنسیتی و محدودیت‌ها علیه زنان مسلمان با استقامت ایستادگی می‌کنند.

شورای زنان مسلمان کانادایی در سال ۱۹۸۲ تاسیس شده و صدای مترقی زنان مسلمان در کانادا محسوب می‌شود. هدف این شورا ترویج و تشویق درک و گفتگوی میان ادیانی بین مسلمانان و سایر جوامع مذهبی محسوب می‌شود. 

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار