تاریخ انتشار :

نیلوفر دالیا

بسیاری تصور می‌کنند که زنان مسلمان به اکراه حجاب به سر می‌کنند ولی این حقیقت ندارد

یک زن مسلمان محجبه که به خاطر داشتن حجاب در سوپرمارکتی مورد حمله قرار گرفته، زنان انگلیسی را برای پوشیدن حجاب به چالش کشیده تا احساس ناامنی زنان محجبه در جوامع غربی را درک کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از metro، یک زن مسلمان انگلیسی که پیشتر به خاطر حجابش در یک سوپرمارکت مورد حمله قرار گرفته بود، دیگر زنان انگلستان را به چالش کشیده تا روسری و حجاب اسلامی به سر کنند تا احساس زنان محجبه در جوامع غربی و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن مانند آنان را درک کنند.

نیلوفر دالیا که مادر دو فرزند می‌باشد، این خواسته خود را زمانی مطرح کرد، که در یک سوپرمارکت محلی مورد حمله یک مشتری دیگر قرار گرفت.

دالیا درباره مشکل زنان مسلمان در جوامع غربی گفت: درحالی که اکثر مردم اهل آزار و سوءاستفاده نیستند، غیرمسلمانان معمولا تمایلی به نزدیک شدن، صحبت کردن یا گفتگو با زنان پوشیده و محجبه ندارند. بسیاری از مردم سرشان را با پوشش‌های مختلف از جمله کلاه بیسبال یا کلاه‌های مجلسی می‌پوشانند ولی کسی کاری به آن‌ها ندارد و سرزنش نمی‌شوند. چرا در غرب پوشیدن حجاب را اینقدر بد می‌دانند و نگاه بد به آن دارند؟

دالیا افزود: من امیدوارم این چالش سبب شود مردم ادیان مختلف در غرب احساس ما زنان مسلمان را درک کنند و بفهمند چه حس بدی است که دیگران به تو خیره شوند، با انگشت به تو اشاره کرده، پشت سرت غیبت کنند یا اینکه حتی تو را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

دالیا که با استفاده از یک ویدئو زنان انگلیسی را به چالش کشیده، همچنین قصد دارد با کلیشه‌ها و افسانه‌های پیرامون حجاب اسلامی به مبارزه برخیزد.

دالیا در این باره می‌گوید: بسیاری تصور می‌کنند که زنان مسلمان به اکراه حجاب به سر می‌کنند ولی این حقیقت ندارد. حجاب به معنای محجوب بودن و فروتنی بوده و مخصوص زنان نیست، بلکه مردان نیز باید به آن پایبند باشند.

وی افزود: با پوشیدن حجاب ما امیدواریم مردم را به جای اهمیت دادن به ظواهر، به شناختن انسان درون تشویق کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار