تاریخ انتشار :

سین کیانگ

تبعیض‌هایی که علیه مسلمانان چینی اعمال می‌شود

با ادامه سرکوب مسلمانان در چین، ممنوعیت انتخاب اسامی اسلامی برای کودکان نیز به ممنوعیت حجاب برای زنان و داشتن محاسن برای مردان مسلمان اضافه شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامه گاردین، انتخاب نام مناسب فرزند برای برخی از والدین کار سختی است اما برای مسلمانان در منطقه سین‌کیانگ در غرب چین، این تصمیم سخت‌تر هم شده است زیرا انتخاب برخی نام‌ها سبب می‌شود که کودکشان از تحصیل و امکانات دولتی محروم شود.
مقامات منطقه سین‌کیانگ، محل زندگی نیمی از جمعیت ۲۳ میلیون نفری مسلمانان چین، در ادامه سرکوب مسلمانان، فهرستی از اسامی را منتشر کردند که انتخاب آن‌ها برای کودکان مسلمان ممنوع اعلام شده است.


اسامی مانند اسلام، قرآن، مکه و .. از جمله اسامی ممنوع شده هستند و کسانیکه چنین نام‌هایی داشته باشند از سوی مقامات کمونیست از ثبت هویت و مجوز لازم برای استفاده از امکانات اجتماعی، درمانی و تحصیل محروم می‌شوند.
مقامات سین‌کیانگ با اعلام اینکه این اسامی افراط‌گرایانه هستند، آن‌ها را ممنوع کرده‌اند.
لیست کامل هنوز منتشر نشده و مشخص نیست که یک اسم مذهبی از دیدگاه مقامات سین‌کیانگ چه اسمی است.
دولت چین با متهم کردن اقلیت مسلمان اویغور ساکن در منطقه سین‌کیانگ به خشونت‌گرایی، آنان را هدف سرکوب و محدودیت‌های شدید قرار می‌دهد.
ممنوعیت حجاب، ممنوعیت داشتن محاسن، ممنوعیت روزه‌داری برای کارکنان دولتی، ممنوعیت آموزش قرآن و … از جمله تبعیض‌هایی است که علیه مسلمانان چینی این منطقه اعمال می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار