تاریخ انتشار :

ایالت فلوریدای آمریکا

حذف مباحث مربوط به تاریخ اسلام،از کتاب درسی تاریخ جهان دانش آموزان

کتاب درسی تاریخ جهان در ایالت فلوریدای آمریکا به تازگی منتشر شده که ادیانی چون مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو را مورد بررسی قرار داده اما اسمی از اسلام نبرده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از wftv، کتاب درسی تاریخ جهان دانش آموزان مدارس متوسطه شهر سمینول در ایالت فلوریدای آمریکا به دلیل حذف مباحث مربوط به تاریخ اسلام، مورد انتقاد قرار گرفت.

هیات مدیره مدارس شهرستان سمینول با وجود بحث‌های انتقادی، کتاب نشنال جئوگرافیک دانش آموزان مدارس کلاس ششم را این هفته مورد تایید قرار داد. در این کتاب تاریخی نام اسلام به طور کامل حذف شده است.

آلن کورمن یکی از ساکنان این منطقه به هیات مدیره گفت: کل فرهنگ اسلامی از این کتاب حذف شده است. برای من غیرقابل باور بود که این کتاب فرایند بررسی را طی کرده و هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است.

وی افزود: دانش آموزان باید از مذاهب دانش یکسانی کسب کنند.

این کتاب با عنوان «تاریخ فرهنگ‌های باستانی جهان» شامل مباحثی درباره مذاهب و مکاتب مختلف از جمله مسیحیت، یهودیت، بودایسم و هندو می‌باشد، ولی در آن هیچ اشاره‌ای به دین اسلام نشده است.

در این میان نامه‌های مخالفت‌آمیز چندگانه‌ای به کمیته ارزیابی ارسال شده و همه آن‌ها فقدان اشاره به دین اسلام را مورد انتقاد قرار دادند.

هیات مدارس از نظر قانونی وظیفه دارند به انتقادات پاسخ دهند، اما به نظر می‌رسد مانعی بر سر راه ادامه انتشار این کتاب برای دانش آموزان وجود نداشته باشد. این در حالی است در نیم سال تحصیلی جدید ۴۳۰۰ دانش آموز کلاس ششمی دراین منطقه‌ فلوریدا از کتاب درسی جدید استفاده خواهند کرد.

یکی از مقامات کمیته مدعی شده که اسلام نسبت به تاریخ عنوان شده در این کتاب دین جدیدتری است. اعضای این کمیته نیز حاضر نشدند حذف اسلام از کتاب تاریخ دانش آموزان کلاس ششم را با اسلام‌هراسی مرتبط بدانند.

امام جماعت مرکز اسلامی اورلاندو در این باره گفت: ما قصد داریم این هفته با اعضای مرکز جلسه‌ای داشته و تصمیمات لازم را برای به چالش کشیدن این اقدام هیات مدیره مدارس اتخاذ کنیم.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار