تاریخ انتشار :

استرالیا

برنامه روز درهای باز مساجد برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان

دولت ایالت «ویکتوریا» در استرالیا با اعطای بودجه به شورای اسلامی این ایالت از برگزاری برنامه روز درهای باز مساجد برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان حمایت کرد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از روزنامه «دیلی میل»، مساجد سراسر ایالت ویکتوریا روز ۱۷اردیبهشت برای شکستن تصورات نادرست در مورد اسلام درهای خود را به روی غیرمسلمانان می‌گشایند.

دولت ویکتوریا حدود ۱۷ هزار دلار برای برگزاری این برنامه کمک کرده است.

محمد محی‌الدین، رئیس شورای اسلامی ویکتوریا گفت: پیروان همه ادیان، عقاید و ملیت‌ها دعوت هستند تا با شرکت در این برنامه ضمن بازدید از مساجد و آشنایی با همسایگان مسلمان در جلسات گفت‌وگو در مورد اسلام شرکت کنند.

دولت ویکتوریا مدت‌ها است از جامعه اسلامی این ایالت حمایت می‌کند. در سال ۲۰۱۵، دولت ویکتوریا وعده داد که ۱ میلیون دلار برای حمایت از شناخت بهتر فرهنگ اسلامی اختصاص می‌دهد.

۴۵۰ هزار دلار نیز با هدف «آموزش به جامعه در مورد اسلام» به موزه اسلامی استرالیا اختصاص داده شد.

دنیل اندروز، رئیس دولت ویکتوریا گفت: نهادهای اسلامی مانند شورای اسلامی ویکتوریا گفت‌وگوهای بین ادیان و فرهنگ‌ها را ارتقاء می‌بخشند و من از طرف دولت ویکتوریا به این شورا به خاطر دستاوردهایش تبریک می‌گویم و آرزوی بهترین‌ها را برای آینده دارم.

شورای اسلامی ویکتوریا نماینده بیش از ۱۸۰ هزار مسلمان این ایالت است.

از ۶۰ مسجد سراسر ویکتوریا، ۱۳ مسجد در این برنامه شرکت دارند و درهای خود را به روی غیرمسلمانان علاقمند به شناخت اسلام و مسلمانان می‌گشایند.   

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار