تاریخ انتشار :

مستند مصاحبه

دختر۲۵ساله رهیافته اهل شیلی از مسلمان شدن خود میگوید

از اسلام خوشم آمد چون می گوید ملاک دانسته هایت و کارهایی که انجام میدی هست به خاطر اینکه خدا عادل هست. خدایی که دین اسلام معرفی می کند عادلتر و با انصافتر هست این چیزی بود که من دوست داشتم

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    دیگر مطالب از K1 in USA را اینجا ببینید مصاحبه دختر رهیافته اهل شیلی

چرا مسلمان شدم!
من ۲۵سال سن دارم واهل شیلی هستم. حدودهفت سال هست که مسلمان شدم. هفده ساله بودم که به دین اسلام مشرف شدم.

دین مسیحیت می گوید اگر قبول نداشته باشی حضرت مسیح پسرخداست،به بهشت نمیروی حتی اگرانسان خوبی باشی. انسانهای خوبی را میدیدم که این اعتقاد را داشتند. فکر میکردم خدایی که اینها معرفی میکنند خدای خیلی متحجری است که انسانها را بخاطر داشتن همچین عقیده ای از بهشت محروم میکند. به ویژه مردمی که از حضرت عیسی و انجیل هیچی نمیدونند را چطوری میخواد بفرسته جهنم. بخاطر چیزی که ازش اطلاع ندارند!

از اسلام خوشم آمد چون می گوید ملاک دانسته هایت و کارهایی که انجام میدی هست به خاطر اینکه خدا عادل هست. خدایی که دین اسلام معرفی می کند عادلتر و با انصافتر هست این چیزی بود که من دوست داشتم. یکی از مشکلاتی ک بعد از مسلمان شدنم با آن روبرو شدم این بود که خانواده ام حجاب را دوست نداشتند. آنها می گفتند اگر تو در قلبت به خدا اعتقاد داری لازم نیست که در ظاهر نشانش دهی. خانواده ام میگفتند حجاب خواست مردهاست و میخواهند به این وسیله زنها را مخفی کنند و ربطی به خدا نداره.

مشکل دیگری که داشتم نبودن گوشت حلال بود. دیگر نمیتوانستم با مادرم غذای مشترک بخوریم. مثلا اونها گوشت خوک میخوردند. مادرم خیلی ناراحت میشد از اینکه من با او غذا نمیخوردم. چیزی که در اسلام بیشتر دوست داشتم این هست که خدا را طوری معرفی میکند که شرایط انسانها را درک میکند. از یکی از دوستانم شنیدم که خدا هر کسی را بر اساس دینی که دارد مواخذه میکند. مثلا یهودیا براساس دستورات تورات و مسلمانان براساس دستورات قران قضاوت میکند. خب من فکر میکنم این نوع قضاوت کردن خیلی منصفانه هست ولی در مسیحیت خدا خیلی بسته فکر و قضاوت میکند. اگر به عمق دستورات اسلام توجه کنیم اسلام خیلی بیشتر از مسیحیت روحانی و عرفانی هست.

فکر میکنم چیزی که در مسیحیت اصلا خوشم نیامد این بود که اونها اعتقاد ندارند بچه بدون گناه به دنیا نمیاد اونها بهش گناه ذاتی. آنها می گویند چون آدم و حوا سیب را خوردند همه بچه هایی که به دنیا می آیند، آن گناه را به ارث می برند و گناه کار به دنیا می آیند. من فکر میکنم که این غیر منصفانه است که بچه باگناه بدنیا بیاید.

فیلم این سخنان را اینجا ببیینید

تنظیم و پیاده سازی هانیه زمامدار– گروه تحقیقات سایت رهیافته وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار