تاریخ انتشار :

فنلاند

نام «فاطمه» در صدر محبوب‌ترین نام‌های برگزیده برای نوزادان دختر در فنلاند

در حالی که زبان عربی در جایگاه سوم پرطرفدارترین زبان‌های خارجی در فنلاند قرار گرفته، نام فاطمه نیز محبوب‌ترین نام برای نوزادان دختر در این کشور به شمار می‌آید.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   خبر منتشرشده در یکی از پایگاه‌های خبری فنلاند، ساکنان این کشور واقع در شرق شبه جزیره اسکاندیناوی را شگفت زده کرد جایی که در آن تأکید شده که زبان عربی پس از زبان‌های روسی و استونیایی، در جایگاه سوم پرطرفدارترین زبان‌های خارجی کشورشان قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، در این خبر که به سرعت به پربازدیدترین خبر در فنلاند تبدیل شد، آمده است که در این کشور با جمعیتی نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بیش از ۲۲ هزار نفر به زبان عربی صحبت می‌کنند.
این پایگاه فنلاندی در خبر خود همچنین آورده که نام «فاطمه» در صدر محبوب‌ترین نام‌های برگزیده برای نوزادان دختر در این کشور قرار گرفته است.
یادآور می‌شود که طی سال گذشته میلادی بیش از ۳۰ هزار مهاجر از کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا خود را به فنلاند رساندند و به همین دلیل نیز این کشور در حال افزایش محدودیت‌های مربوط به مهاجرت است تا شمار پناهجویان را کاهش دهد.
منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار