تاریخ انتشار :

ماساچوست

مراسم «روز درهای باز» در ۱۶ مسجد در سرتاسر ایالت ماساچوست آمریکا

۱۶ مسجد و مراکز اسلامی از جمله ۲ مرکز اهل تشیع در ایالت ماساچوست قرار است و در ماه آینده درهایشان را به روی غیرمسلمانان آمریکایی باز می کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از heraldnews، ۱۶ مسجد در سرتاسر ایالت ماساچوست آمریکا در ماه آوریل ۲۰۱۷ درهایشان را به روی غیرمسلمانان گشوده و با برگزاری مراسم «روز درهای باز» فرصتی برای مردم ایجاد می‌کنند تا همسایگان مسلمان را ملاقات کرده و اطلاعات بیشتری درباره اسلام به دست آورند.

این برنامه سرتاسری که با پشتیبانی شورای روابط اسلامی- آمریکایی (کایر)، شاخه ماساچوست انجام شده است از  ۲ آوریل آغاز شده و مراسم مربوطه شامل بازدید از بخش‌های مختلف مساجد، آشنایی کوتاه و اولیه با دین اسلام و مشاهده نماز جماعت مسلمانان از نزدیک خواهد بود.

مساجدی که قرار است در روز درهای باز مشارکت داشته باشند به شرح زیر هستند:

مرکز اسلامی معصومین در نیوانگلند

انجمن شیعیان اثنی عشری، مرکز اسلامی شمال شرقی «ایمان»

مسجد الاحسان در دارتموث

مراکز اسلامی نیوانگلند

مراکز اسلامی بوستون

مسجد بشیر و مسجد یوسف

مرکز اسلامی آلستون- برایتون

مرکز اسلامی آمریکایی در سنت. اورت

مرکز اجتماعی توسعه اصلاحات

جامعه اسلامی ساحل شمالی

مسجد السلام

انجمن های اسلامی شهر لاول

به گفته نماینده کایر، دو مرکز اسلامی ورکستر و جامعه الهدی در چلسی نیز در ماه می به طور جداگانه روز درهای باز برگزار خواهند کرد.

وفا وهابی از مرکز اسلامی آمریکایی در اورت در بیانیه‌ای گفت: در زمانه‌ای که سوءبرداشت‌های گسترده‌ای درباره اسلام وجود دارد امیدواریم به مردم نشان دهیم که همسایگان مسلمان آن‌ها نیز زندگی‌ عادی دارند، به عبادت پروردگار می‌پردازند و رویاهای مشابهی دارند.

وی افزود:  ما به برگزاری مراسم روز درهای باز افتخار می‌کنیم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار