تاریخ انتشار :

دانشگاه المنصوره مصر

«اعجاز علمی قرآن» عرصه‌ای مهم و درخشان برای تبیین مفاهیم اسلام

نهمین همایش اعجاز علمی قرآن و سنت ، ۲۳ اسفندماه، در دانشگاه «المنصوره» مصر برگزار شد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، این همایش به میزبانی دانشگاه المنصوره و با همکاری انجمن جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت و با نظارت «عبدالله المصلح»، دبیرکل این انجمن برگزار شد.
فعالیت‌های این همایش با حضور «محمد القناوی»، رئیس دانشگاه «المنصوره» در سالن اجتماعات «المهدی الباسوسی» بیمارستان کودکان وابسته به این دانشگاه افتتاح شد و «مجاهد ابوالمجد»، استاد غدد درون‌ریز دانشکده پزشکی دانشگاه المنصوره ریاست این همایش را برعهده داشت.


«مجاهد ابو المجد» طی سخنانی در این همایش گفت: دانشگاه المنصوره اخیرا شاهد پیشرفت‌ چشمگیری در تمامی بخش‌ها بوده و در حوزه عربی، آفریقایی و بین‌المللی نیز موفقیت‌های کسب کرده است.
وی در ادامه با اشاره به این که دانشگاه المنصوره به مرکزی مهم در عرصه علوم پزشکی در مصر تبدیل شده است، گفت: مقوله «اعجاز علمی قرآن» عرصه‌ای مهم و درخشان برای تبیین مفاهیم اسلام و ارائه تصویری حقیقی از این دین است.
مجاهد ابو المجد گفت: این بسیار حائز اهمیت است که فعالیت‌های مربوط به این حوزه از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود.
«رویکرد اسلام در مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر»، «اعجاز قرآن در طول زمان»، «خانه‌سازی زنبور عسل در کوه‌های بلند»، «ارتباطات در عالم زنبورهای عسل» و «پاسخ به شبهات مستشرقان درباره جنین‌شناسی در قرآن و سنت»، «اعجاز علمی قرآن درباره کلاغ‌ها»* و «بزرگداشت مقام زن در اسلام و توجه ویژه این دین مبین به حیوانات ماده»موضوعات سخنرانی اساتید مصری در این همایش بود.
*از لحاظ علمی ثابت شده است که کلاغ‌ها توانایی تدفین و دفن هم نوعان خود را دارند و آیه ۳۱ سوره مائده بر این موضوع صحه گذاشته و به آن اشاره کرده است: «فَبَعَثَ اللّهُ غُرَابًا یَبْحَثُ فِی الأَرْضِ لِیُرِیَهُ کَیْفَ یُوَارِی سَوْءهَ أَخِیهِ قَالَ یَا وَیْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَکُونَ مِثْلَ هَذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِیَ سَوْءهَ أَخِی فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِینَ: پس خدا زاغى را برانگیخت که زمین را مى‏‌کاوید تا به او نشان دهد چگونه جسد برادرش را پنهان کند [قابیل] گفت واى بر من آیا عاجزم که مثل این زاغ باشم تا جسد برادرم را پنهان کنم پس از [زمره] پشیمانان گردید»

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار