تاریخ انتشار :

ایالت کلرادو

مراسم «درهای باز»در مرکز اسلامی شهر فورت کالینز

مراسم «درهای باز» با حضور صدها شرکت کننده در مرکز اسلامی شهر فورت کالینز در ایالت کلرادوی آمریکا برگزار شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از coloradoan، روز گذشته مراسم درهای باز، در مرکز اسلامی شهر فورت کالینز در ایالت کلرادوی آمریکا با حضور صدها شرکت کننده برگزار شد. شرکت کنندگان از این مرکز اسلامی از بخش‌های مختلف مرکز بازدید کردند، به سخنرانی رهبران مذهبی ادیان مختلف، نمایندگان و  مسئولان شهری گوش فرا دادند.

از دیگر برنامه‌های مراسم درهای باز، جلسات پرسش و پاسخ برای آشنایی غیرمسلمانان با اسلام و ارتقاء دانش دینی آن‌ها بود. شرکت کنندگان همچنین فرصتی به دست آوردند تا از غذاهای سنتی کشورهای اسلامی، خاورمیانه و پاکستانی لذت ببرند.

* توزیع اعلامیه ضد اسلامی میان مردم

کشیش گرچن هیلی از کلیسای یکتاپرستان فوت هیلز گفت: هفته گذشته عده‌ای ناشناس اعلامیه‌های ضداسلامی در اتومبیل‌های اعضای کلیسا توزیع کرده بودند.

وی افزود: همه ما ترس‌ها و چالش‌هایی داریم، برای مقابله با این نگرانی‌ها باید در ارتباط با دیگر اعضای جامعه باقی بمانیم، به کلام یکدیگر گوش را دهیم و یک خانواده انسانی باقی بمانیم.

توفیق ابوالهی، مدیر مرکز اسلامی هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد وحدت در جامعه عنوان کرده و در رابطه با حضور بی‌سابقه مردم گفت: برادران و خواهران ما از ادیان مختلف دور هم گردآمدند تا از مسلمانان حمایت کنند. آن‌ها ما را به چشم انسان‌هایی می‌بینند که می‌خواهیم در صلح و آرامش در کنار همدیگر زندگی کنیم.

ابوالهی گفت: پس از اینکه یک مسجد در دنور مورد حمله قرار گرفت، نمازگزاران نگران شده و امیدوارند چنین حوادثی در فورت کالینز اتفاق نیافتند.

به گفته ابوالهی به سبب درخواست‌های زیاد مردم قصد داریم به زودی یک مراسم مشابه برگزار کنیم و برنامه بعدی درهای باز این مرکز قرار است در ماه آگوست برگزار شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار