تاریخ انتشار :

نیوجرسی

هبا التیک که نخستین زن مسلمانی است که به استخدام اداره پلیس نیوجرسی درآمده

یک زن مسلمان برای نخستین بار در اداره پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا استخدام شده و در مراسم فارغ التحصیلی افسران پلیس سوگند یاد کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، ایالت نیوجرسی در آمریکا برای نخستین بار یک زن مسلمان را در اداره پلیس استخدام کرد.

هبا التیک که نخستین زن مسلمانی است که به استخدام اداره پلیس نیوجرسی درآمده می‌گوید: من که به عنوانی دختر مسلمان و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمده بودم هرگز فکر نمی‌کنم روزی به اداره پلیس بپیوندم.

التیک ۳۰ ساله که دو فرزند دارد، تمام عمرش را در ایالت نیوجرسی سپری کرده و نخستین زن مسلمانی است که به اداره پلیس این ایالت می‌پیوندد. وی در مراسم فارغ التحصیلی افسران پلیس نیوجرسی در سالن شهرداری شرکت داشته و مانند دیگر افسران پلیس سوگند یاد کرد. اداره پلیس این شهر ۹۲۲ افسر پلیس دارد و اکنون ۶ زن دیگر نیز به این اداره می‌پیوندند.

یک گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۳ نشان داد که اداره پلیس نیوجرسی کمترین تنوع قومیتی را در میان ایالات دیگر آمریکا شاهد بوده و اکثر افسران پلیس این اداره را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند. در پی این گزارش استیو فالوپ شهردار نیوجرسی تلاش کرد این وضعیت را تغییر داده و استخدام اقلیت‌های مختلف مذهبی، سیاه‌پوستان و نژادهای دیگر در این اداره افزایش دهد. این درحالی است که جامعه آمریکا در لبه پرتگاه نژادپرستی ایستاده است و تفرقه و دودستگی در میان مردم این کشور بیش از همیشه به چشم می‌خورد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار