تاریخ انتشار :

شهر اوپلیکا

نشست هایی میان کلیساهای محلی و مرکز اسلامی آبرن برگزار می شود

صدها تن از مردم با فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف با جمع شدن در پارکی در محوطه دانشگاهی در آلاباما، بر تقویت دوستی و همسایگی تاکید کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از oanow، مردم شهر اوپلیکا در ایالت آلابامای آمریکا با تجمع در یک گردش دسته جمعی بین المللی میان ادیانی، همسایگی و دوستی میان اقوام مختلف در این کشور را تقویت کردند.

صدها تن از اعضای مذاهب و قومیت‌های مختلف این شهر در باغ دیویس در محوطه دانشگاه آبرن جمع شدند، کودکان به بازی و تفریحات مفرح پرداخته و بزرگسالان در کنار همدیگر به گفتگو و صرف غذا سرگرم شدند.

بانیان این حرکت میان ادیانی شامل دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آبرن، دفتر برنامه‌های بین‌الملل، مرکز اسلامی آبرن، کیسای هایلند، انجمن اسلامی دانشگاه، انجمن دانشجویان بین‌المللی و انجمن دانشجویان ایرانی بودند.

به گفته لن وینینگ، هماهنگ‌ کننده پروژه‌های ویژه در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آبرن، هدف از برگزاری این گردهمایی دوستانه و مردمی، کمک به تقویت پیوندهای میان فرهنگی بود.

وینینیگ در این باره گفت: ما می‌خواهیم از دانشجویان خارجی و مهاجر مانند دیگر اعضا استقبال به عمل بیاید.

* نشست هایی میان کلیساهای محلی و مرکز اسلامی آبرن برگزار می شود

تمیر القریشی، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه نیز در این باره گفت: ما امیدواریم نشست‌ها و رویدادهای آینده میان کلیساهای محلی و مرکز اسلامی آبرن نیز برگزار شوند و بتوانیم همگی بخشی از یک خانواده باشیم.

دانشگاه آبرن یک پروژه «روابط میان فرهنگی» دارد که این پروژه خانواده‌های آمریکایی را با دانشجویان بین‌المللی و خارجی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به صورت دو به دو با هم مرتبط می‌سازد تا به این طریق راه زندگی و همراه شدن با اعضای جامعه را برای آنان تسهیل کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار