تاریخ انتشار :

رهیافته مسیحی در فاطمیه مسلمان شد و خانه اش را وقف کرد

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شمال شرق تهران از ثبت یک وقف جدید بانیت تعزیه داری حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با ایام فاطمیه (س)وامامزاده عبدالله “همسین”توسط یک هموطن مسیحی در این اداره و اسلام آوردن وی خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شمال شرق تهران از ثبت یک وقف جدید بانیت تعزیه داری حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با ایام فاطمیه (س)وامامزاده عبدالله “همسین”توسط یک هموطن مسیحی در این اداره و اسلام آوردن وی خبر داد.

 
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه حجت الاسلام مرتضی صادقی در گفت وگویی با بیان اینکه این هم وطن مسیحی روز گذشته پس از حضور در اداره اوقاف از علاقه و اظهار محبت و ارادتش به بانوی دو عالم گفت وپس از اخذ مشاوره از کارشناسان اوقاف ،یک باب منزل مسکونی واقع درشرق تهران مشتمل بر ۵۰ متر مربع را به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت تعزیه داری حضرت فاطمه زهرا(س) و تامین هزینه های جاری ،عمرانی و فرهنگی امامزاده عبدالله تهران وقف کرد.

صادقی با بیان اینکه واقف خواستار این شده که نام وعکس اش پنهان بماند گفت :با این هموطن مسیحی در مدتی که در اداره اوقاف حضور داشت ،پیرامون آیین اسلام وتشیع صحبت شد و از ایشان بابت دلایل انجام این وقف سوال شد که گفت : پس از مطالعه آیات انفاق واحسان در قرآن ومفاهیم باقیات وصالحات و مطالعه مباحث دینی به این نتیجه رسیدم که موقوفه ای برای آخرت خود به یادگار گزارم و چه سنتی ارزشمندتر وماندگارتر از وقف.

رئیس اداره اوقاف شمال شرق تهران با بیان اینکه این موقوفه روز گذشته در این اداره به ثبت رسید افزود : عصر دیروز به منظور زیارت امامزاده عبدالله راهی روستای همسین که در هفت کیلومتری سرخه حصار واقع است ،شدیم که واقف پس از حضور در این امامزاده وزیارت این بقعه متبرکه در مراسمی که با حضور بخشدار؛هیئت امناء،شورای منطقه ،مبلغ دینی و جمعی از زایران برگزار شد با جاری ساختن ذکر لاالله الا الله ؛محمد رسول الله وعلی ولی الله و انتخاب نام” حسین “به دین اسلام ومذهب حقه تشیع گروید .

وی افزود : اسلام آوردن این هموطن مسیحی موجب شور وشعف زائران و حاضران شد ودر پایان هم هیئت امناء امامزاده عبدالله یک جلد کلام الله مجید ومفاتیح الجنان به ایشان اهدا کردند.

رئیس اداره اوقاف شمال شرق تهران با اشاره به عملکرد این اداره در ترویج سنت حسنه وقف گفت :طی سه سال گذشته بیش از ۲۵ وقف چدید با نیات فرهنگی ،اجتماعی و امورخیریه دراین اداره به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار