تاریخ انتشار :

كمال كورسل

تنها خواسته پدر شهید فرانسوی دفاع مقدس

پدر شهید کمال کورسل، از شهدای فرانسوی دفاع مقدس در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در تونس گفت: تاکنون امکان سفر به ایران برای حضور بر سر مزار فرزند شهیدم فراهم نشده است و امیدوارم قبل از اینکه از دنیا بروم، بتوانم قبر او را زیارت کنم.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس با پدر شهید کمال کورسل، از شهدای دفاع مقدس، دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار که به منظور تقدیر و تکریم از شهید کمال کورسل در محل رایزنی فرهنگی کشورمان صورت گرفت، پدر شهید کمال کورسل در سخنان خود، گفت: فرزندم در دانشگاه با دانشجویان ایرانی آشنا شد و از این طریق تحت تأثیر افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) قرار گرفت. او به تشیع روی آورد و برای تحصیل علوم اسلامی به ایران آمد و وارد حوزه علمیه قم شد.
وی ادامه داد: در مدت زمان حضور شهید کمال کورسل در ایران، همواره برای من نامه‌هایی را به تونس پست می‌کرد تا اینکه چند سال از پسرم بی‌خبر شدم و امکان سفر به ایران و تحقیق در مورد او برایم امکان‌پذیر نبود، تا اینکه متوجه شدم پسرم در جبهه در عملیات مرصاد شهید شده است.
پدر شهید کمال کورسل ادامه داد: تاکنون به دلایل مختلف امکان سفر به ایران برای حضور بر سر مزار فرزند شهیدم فراهم نشده است و امیدوارم قبل از اینکه از دنیا بروم، بتوانم قبر او را زیارت کنم.
اسدی‌موحد، نماینده فرهنگی کشورمان نیز ضمن تکریم مقام شامخ شهدا و درجات والای آنها نزد خداوند متعال، گفت: ان شاء الله شهید کمال کورسل در بهشت شفیع شما خواهد بود، از خداوند صبر و اجر جزیل برای جنابعالی و خانواده شما مسئلت دارم.


وی افزود: درصدد آن هستیم تا براساس هماهنگی با بنیاد شهید امکان سفر شما را به ایران اسلامی فراهم کنیم.
همچنین محمد صغیر، از فارغ التحصیلان رشته علوم اسلامی در قم و از یاران دوران تحصیل شهید کورسل، اخیرا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در تونس اظهار کرد: رفتار و اخلاق شهید کورسل به عنوان الگو در میان دانشجویان خارجی مطرح بود و از او در دانشگاه به عنوان مجسمه تقوا و معنویت یاد می‌کردند.
بنابر اعلام این خبر، شهید کمال کورسل، که از پدری تونسی و مادر فرانسوی و در شهر پاریس به دنیا آمده بود، با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات مرصاد سال ۱۹۸۷ میلادی به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.
مقبره کمال کورسل در گلزار شهدای قم به «شهید تونسی» مشهور است. پدر شهید نامه‌ای را با دست خط شهید ارائه کرد که در آن اخلاص و عشق او به امام خمینی(ره) و ولایت موج می‌زد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    روحش شاد من همواره از این شهید که در دیار غربت به شهادت رسیده یاد میکنم وایشان رو به مردم معرفی میکنم اسلام مرز نمیشناسد سر سفره امام حسین با شهدا محشور بشن انشالله

  2. نومه گفت:

    خدا مقام او را رفیع گرداند و ما را به دعای او و شفاعت او به رستگاری برساند
    خیلی حال کردم برای شادی روحش صلوات می فرستم

آخرین اخبار