تاریخ انتشار :

ایالت آلاباما

مراسم درهای بازدر هوور در ایالت آلابامای آمریکا

با حضور بیش از هزار غیرمسلمان در روز درهای باز مسجد بیرمنگام، عده‌ای زیادی مجبور شدند برای بازدید از مراسم خارج از مسجد صف بکشند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از wbrc، انجمن اسلامی بیرمنگام در هوور در ایالت آلابامای آمریکا روز گذشته مراسم درهای باز برگزار کرده و بیش از ۱ هزار نفر از غیرمسلمانان این شهر در این گردهمایی حضور پیدا کردند.

 

به گفته برگزارکنندگان مراسم در روز درهای باز در این مسجد، تعداد شرکت کنندگان به حدی زیاد بود که در پارکینگ جایی برای پارک کردن اتومبیل‌ها باقی نمانده بود و مردم مجبور شدند برای بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز اسلامی بیرون مسجد صف بکشند.

 در این مراسم اعضای مسجد به سئوالات غیرمسلمانان درباره مذهب، زنان، ماهیت اسلام، اعمال دینی اسلامی و نماز پاسخ گفتند.

کنجکاوی مردم آمریکا نسبت به ماهیت اسلام

ریم شوریبا یکی از اعضای مسجد و مدیر توسعه شورای روابط اسلامی آمریکایی در ایالت آلابامای آمریکا گفت: ما شاهد حمایت فوق العاده‌ای بوده‌ایم و مردم جامعه کنجکاو هستند درباره مسلمانان بدانند. آنچه بیشتر من را شگفت زده کرده این بود که بیشتر مردم سئوالات دانشگاهی درباره دین و ماهیت اسلام داشتند. من تصور می‌کردم سئوالات مردم بیشتر درباره مسلمان بودن و تجربه زندگی مسلمانان در آمریکا و آلاباما باشد ولی آن‌ها بیشتر به آگاهی یافتن درباره اسلام کنجکاوی نشان می‌دادند.

 کودکان و جوانان مسلمان مسجد نیز از حضور بی‌سابقه مردم به وجد آمده بودند. حیفا آل دوهان کودک ۱۱ ساله مسلمان که به همراه خواهرش در این مراسم حضوره داشته‌اند می‌گویند: ما چنین کشوری را دوست داریم که مردم در آن فکر باز و روشنی داشته و مشتاق به یادگیری باشند.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار