تاریخ انتشار :

دانمارک

دارالقرآن مسجد امام علی(علیه السلام) در دانمارک افتتاح شد

دارالقرآن مسجد امام علی(علیه السلام)، طی مراسمی در شهر «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک افتتاح شد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، مراسم افتتاح دارالقرآن مسجد امام علی(ع) در شهر کپنهاگ، روز جمعه، ششم اسفندماه، طی مراسمی پس از نماز جمعه این مسجد برگزار شد.
آیین افتتاحیه این دارالقرآن با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «حسین امیری»، قاری جوان و حائز رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن شهر «هامبورگ» آلمان آغاز شد.


در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌سیدمحمدمهدی خادمی»، متولی مسجد امام علی(ع) و بنیانگذار دارالقرآن آن، ضمن سخنانی به تبیین اهداف تأسیس این مرکز قرآنی پرداخت و در ادامه «سیدیحیی حسینی»، مدیر منتخب دارالقرآن مسجد امام علی(ع) و معاون وی «سیدلبیب الموسوی» به زبان‌های فارسی و عربی سخنرانی کردند.
در پایان مراسم نیز «یاسمن ترکی‌پور»، از بانوان شیعی فعال در دانمارک، ضمن سخنانی به زبان دانمارکی، حاضران را به نام‌نویسی در دوره‌های قرآنی این مرکز تشویق کرد.
لازم به ذکر است، برپایی جلسات قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه قرائت قرآن، احکام تجوید، حفظ، لحن و مقامات قرآنی، مخارج و صفات حروف، تفسیر و فهم قرآن و تعدد قرائات قرآن از جمله برنامه‌های دارالقرآن وابسته به مسجد امام علی(ع) در شهر کپنهاگ است که تمامی این دوره‌ها با نظارت اساتید متخصص برگزار خواهد شد

مسجد امام علی (ع)، در شهر «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک، نهم مهرماه ۱۳۹۴ افتتاح شد و به عنوان بزرگترین مسجد شیعیان دانمارک محسوب می‌شود.
این مسجد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و با کمک‌های مالی مسلمانان، مؤسسه امام علی(ع) دانمارک و یک مرکز وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی احداث شده و دارای سه طبقه، شامل محل برگزاری نماز جماعت با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر، سالن کنفرانس‌ و همایش است که به جدیدترین دستگاه‌های خدماتی مجهز است.
این مسجد بر اساس سبک معماری جدید ساخته شده و گنبد، مناره‌ها و دیوارهای داخلی آن به آیات قرآن مزین شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار