تاریخ انتشار :

کاردینال توران توران

کلیسا مسلمانان را پیروان دینی آسمانی می داند

کاردینال توران توران تاکید کرد: اسلام نزدیک ترین ادیان به مسیحیت است و مانند مسیحیت از ادیان توحیدی است که البته برخی اختلافات اعتقادی هم با مسیحیت دارد و این نزدیکی و قرابت دو دین اسلام و مسیحیت امری است که در سند مهم واتیکان که مربوط به نیم قرن پیش(۱۹۶۵) می شود بر آن تاکید شده است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )نشست میان نمایندگان واتیکان و الازهر در قاهره برگزار شد و طرفین درباره نقش الازهر و واتیکان در مبارزه با پدیده تعصب و افراط و خشونت به نام دین بحث و گفتگو کردند.

در این نشست مشترک که با فاصله هفت ساله از نشست پیشین الازهر و واتیکان صورت گرفت کاردینال جان لوییس توران رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان از سوی واتیکان شرکت داشت که حامی پیام پاپ فرانسیس به الازهر بود.

توران در این نشست تاکید کرد اسلام نزدیک ترین ادیان به مسیحیت است. اسلام مانند مسیحیت از ادیان توحیدی است که البته برخی اختلافات اعتقادی هم با مسیحیت دارد و این نزدیکی و قرابت دو دین اسلام و مسیحیت امری است که در سند مهم واتیکان که مربوط به نیم قرن پیش(۱۹۶۵) می شود بر آن تاکید شده و در این سند بر ارتباط میان ادیان و پیروان آنها تاکید شده است.

وی افزود: بنابر این سند، ارتباط مسلمانان و مسیحیان به سال ها پیش برمی گردد و کلیسا همواره برای مسلمانان احترام قائل بوده و در بخشی از این سند آمده: کلیسا مسلمانان را پیروان دینی آسمانی می داند که خدای حی قیوم رحیم و آفریننده آسمان ها وزمین را می پرستند و با وجود اینکه در طول قرن های گذشته برخی اختلافات میان مسلمانان و مسیحیان بوده اما کلیسا از همه انتظار دارد گذشته ها را فراموش کنند و با اخلاص به تفاهم روی بیاورند و همه باهم پاسدار عدالت اجتماعی و ارزش های اخلاقی و صلح و آزادی باشند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار