تاریخ انتشار :

راند سالوس

پوشش برای من باعث آرامش است

روزنامه دانشجویان دانشگاه اوکلاهما با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با اسلام و مسلمانان، مقاله‌ای منتشر کرد که در آن دانشجویان مسلمان این دانشگاه در مورد حجاب و دینشان سخن گفته‌‌اند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  روزنامه «OUDaily» به نقل از «راند سالوس»، دانشجوی دوره پیش‌پرستاری دانشگاه اوکلاهما نوشته است: خدا همه‌چیز است. قرآن از او می‌خواهد که محجوب و متواضع باشم به همین خاطر من نیز مانند میلیون‌ها زن مسلمان حجاب دارم.
وی گفت: پوشش برای من باعث آرامش است اما معمولاً دیگران با دیدن بانویی محجبه برایش احساس دلسوزی می‌کنند.


سالوس افزود: برخی هم برای من احساس تأسف و فکر می‌کنند من به اجبار حجاب دارم اما این انتخاب خودم است و هر کاری می‌کنم به خاطر دل خودم است.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم پوشیدگی و عفاف بسیار مرا توانمند می‌کند.
این روزنامه به نقل از آمنه فاطمه، دانشجوی مسلمان دوره پیش‌پزشکی دانشگاه اوکلاهما نیز نوشته است: در قرآن بر لزوم رعایت حُجب و حیا در پوشش اشاره شده و در اسلام، حجاب هم‌معنی صفاتی چون عفت و پرهیزگاری است که در همه ادیان ارزش محسوب می‌شوند.
وی تأکید کرده است: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بین اسلام و فرهنگ کشوری که اسلام را به عنوان دین خود پذیرفته‌اند، تفاوت قائل شد. بسیاری با شنیدن نام اسلام به مکان‌هایی مانند عربستان یا کشورهایی از این قبیل فکر می‌کنند.
فاطمه گفت: باید به خاطر داشت که اسلام دین بسیار بزرگی است و نحوه ادغام آن در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار