تاریخ انتشار :

آلمان

ایستگاه راه‌آهن تاریخی آلمان مسجد می‌شود

شهروندان مسلمان ساکن لوشو(وندلند) در آلمان با مشارکت در امری خیرخواهانه و به‌صورت داوطلب، ایستگاه راه‌آهن تاریخی این منطقه را به مسجد بزرگی تبدیل می‌کنند تا تعداد زیادی از نمازگزاران پناهنده، سقفی برای ادای نمازهای جماعت خود داشته باشند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارم‌نیوز، «ماهر مهندس»، ایده تبدیل ایستگاه راه‌آهن قدیمی به یک مسجد را ارائه داد و قرار است امامت این مسجد را به عهده بگیرد.

مهندس با اشاره به اینکه مسجد مذکور گنجایش پذیرش حدود ۱۰۰ نمازگزار را در نمازهای جمعه دارد، گفت: در حال حاضر نمازخانه‌ای کوچک در ایستگاه لوشو وجود دارد، ولی با توجه به افزایش پناهندگان مسلمان در آلمان، جمعیت اقلیت اسلامی رو به افزایش است و نمازخانه پاسخگوی این تعداد از نمازگزار نیست، زیرا مسلمانان بسیاری از شهرهای اطراف برای اقامه نماز جمعه به این شهر می‌آیند.


وی افزود: قرار است، بخش جداگانه‌ای نیز در این مسجد جدید به بانوان نمازگزار اختصاص داده شود.
ماهر مهندس که پزشک متخصص در گوش، حلق و بینی بوده و بیش از ۶۲ سال سن دارد، از سال ۱۹۹۱ ساکن این منطقه است، او گفت: مسلمانان مختارند نمازهای یومیه خود را در هرجایی اقامه کنند اما بسیار نیکو و پسندیده‌تر خواهد بود که این نمازها به‌صورت جماعت در مساجد اقامه شود.
وی در رابطه با تأمین مالی و کارهای تبدیل این ایستگاه به مسجد گفت: این پروژه با کمک‌های داوطلبانه بسیاری از مسلمانان خیّر اجرا خواهد شد، هر شخص با توجه به توان خود به نوعی می‌تواند به این پروژه کمک کند، برخی می‌توانند کمک‌ مالی بکنند و برخی نیز در انجام کارهای ساخت‌و‌ساز یاری خواهند کرد.
ماهر مهندس تأکید کرد: جامعه مسلمان آلمان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ شاهد افتتاح مسجد خواهند بود.

به گزارش انجمن ملی مسلمانان آلمان موسوم به «شورا»، در حال حاضر حدود ۱۸۰ مسجد در منطقه نیدرزاکسن(ساکسونی سفلی) آلمان وجود دارد.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار