تاریخ انتشار :

کانادا

پیشنهاد پویش ضد اسلام‌هراسی به دولت کانادا

حزب لیبرال کانادا با پیشنهاد تشکیل پویش به دولت محکوم‌کردن اسلام‌هراسی و تمامی اشکال نژادپرستی و نژادپرستی مذهبی در این کشور را خواستار شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «middleeasteye»،حزب لیبرال کانادا با پیشنهاد تشکیل پویش شماره ۱۰۳ به دولت خواستار به رسمیت‌شناختن مقابله با افزایش احساس ترس و نفرت روزافزون در جامعه، محکوم‌کردن اسلام‌هراسی و تمامی اشکال نژادپرستی از جمله نژادپرستی مذهبی در این کشور شد.

سال گذشته این حزب با راه اندازی پویش آنلاین ۱۱۴ در شبکه‌های اجتماعی از دولت کانادا خواست اسلام‌هراسی را در تمامی اشکال آن محکوم کرده و تفاوت اسلام را با افراط‌گرایی تشخیص داده و به رسمیت بشناسد که به دلیل عدم اقدام دولت بار دیگر این حزب پویش شماره ۱۰۳ ضد اسلام هراسی را به دولت کانادا پیشنهاد داد.
«ایکرا خالد»، از اعضای حزب لیبرال کانادا که این پیشنهاد را داده است، دیروز، ۲۷ بهمن‌ماه، در گفتگویی خبری اظهار کرد: هدف این پویش تداوم گفتگوها درباره تقویت ادغام مردم کانادا در جامعه با بررسی راه‌های مقابله با اشکال نژادپرستی، تبعیض و اسلام‌هراسی است.
وی گفت: گام اول در این گفتگوها این است که دولت بپذیرد اسلام‌هراسی مشکل اصلی در کانادا است.
خالد افزود: این پویش طرفدار یک نژاد یا مذهب نیست؛ بلکه نژادپرستی و نفرت را در هر شکل آن محکوم می‌کند.
این پویش از دولت خواسته است کمیته‌ای را برای بررسی روش‌های مقابله با نژادپرستی شامل اسلام‌هراسی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد گزارش‌های جرایم ناشی از نفرت تشکیل دهد.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار