تاریخ انتشار :

دیترویت

برگزاری مجمع عمومی ملت اسلام در دیترویت آمریکا

مجمع عمومی ملت اسلام از روز پنج شنبه تا یکشنبه با حضور بیش از ۳۰ هزار شرکت کننده مسلمان و غیرمسلمان در شهر دیترویت آمریکا برگزار خواهد شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از freep، حزب سیاسی مذهبی «ملت اسلام» در شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان آمریکا، برای دومین سال متوالی مجمع ملت اسلام را با عنوان « چالش نهایی: بقای ملت سیاه» برگزار می‌کند.

این مجمع ۴ روزه که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار شرکت کننده داشته باشد از روز پنج شنبه در مرکز کوبو آغاز شده و ۲ عصر روز یکشنبه با سخنرانی فراخان لوئیس رهبر این حزب آفریقایی آمریکایی در استادیوم جولوئیس به پایان خواهد رسید.

گردهمایی امسال در یادبود استاد فرد محمد بنیانگذار حزب ملت اسلام برگزار می‌شود که ۸۷ سال پیش در منطقه پایین شهر سیاه پوست‌نشین دیترویت این گروه را سازمان دهی کرد. مقر این سازمان اکنون در شیکاگو قرار دارد و همایش‌ها را معمولا در آنجا برگزار می‌کند اما محل برگزاری چهار مجمع همایش‌های اخیر آن در ۱۰ سال گذشته در دیترویت بوده است.

مسلمانان خودشان باید دست به کار شوند

تروی محمد رئیس شاخه ملت اسلام در دیترویت گفت: ما خودمان باید دست به کار شویم و این مسئولیت ماست. هیچ کس به فکر ما نخواهد بود. بسیاری فکر می‌کردند اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود برای ما کاری می‌کند. و عده‌ای همین تصور را راجع به دونالد ترامپ داشتند. اما مسئله اینجاست که هیچ سیاستمداری دلش به حال ما نسوخته و ما خودمان باید دست به کار شویم.

بسیاری از شرکت کنندگان در این رویداد سیاسی- اسلامی مسلمان نبوده و از پیشینه‌های نژادی و قومیتی مختلف هستند.

سام ریدل یک فعال و مشاور سیاسی مسیحی باپتیست می‌گوید: از همان دوران کودکی ملت اسلام الهام بخش مثبتی برای من در زندگی بوده است.

اسلام شیوه خودشناسی در زندگی

ماریا محمد یکی از اعضای ملت اسلام در دیترویت نیز می‌گوید: اسلام یک شیوه زندگی است که به ما خودشناسی می‌آموزد. ما مردم سیاه پوست از سرزمین‌هایمان به بردگی گرفته شده و به اینجا آورده شدیم و خودشناسی یکی از اجزای اصلی ما ملت مسلمان است. اگر شما به خودشناسی برسید، اهداف‌تان را در زندگی بهتر خواهید شناخت.

کارگاه‌های آموزشی این مجمع شامل مباحث خانه، ازدواج، خانواده، مشارکت مدنی، کشاورزی و آمادگی برای شرایط اضطراری خواهند بود. ساعت ۱۰ صبح شنبه نیز سخنرانی ویژه‌ای با عنوان «جنگ علیه اسلام» برگزار می‌شود که حملات علیه اسلام و مسلمانان و قانون جدید تصویب شده در منع ورود مسلمانان کشورهای اسلامی به آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

این همایش برنامه‌های مفرحی برای کودکان نیز خواهد داشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار