تاریخ انتشار :

فادوا علاوی

جلوگیری از ورود زن کانادایی به آمریکا به سبب تصاویر نماز

از ورود یک زن مسلمان کانادایی به آمریکا به خاطر اینکه در گوشی تلفن همراهش تصاویر نماز خواندن مسلمانان دیده شده جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   یک زن کانادایی پس از اینکه تصاویر نماز خواندن مسلمانان در تلفن همراهش یافت شد، علی‌رغم مسافرت‌های بیست ساله اجازه ورود به آمریکا را نیافت و او را از مرز دور کردند.

«فادوا علاوی» در مراکش به دنیا آمده است و مدت بیست سال است که در شهر کِبِک در کانادا زندگی می‌کند.

وی می‌گوید در بیست سال گذشته تقریباً هر ماه بدون هیچ‌گونه مشکلی به آمریکا سفر می‌کرده است تا در شهر ورمونت به بازار خرید برود.

اما در آخرین سفر، از ورودش به آمریکا جلوگیری شد زیرا درباره مذهب و دیدگاهش درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سؤال پرسیدند.

خانم علاوی که با خبرگزاری سی بی سی کانادا صحبت می‌کرد گفت، چهار ساعت او را نگه داشتند و مورد بازجویی قرار دادند و در نهایت گفتند که نمی‌تواند وارد آمریکا شود.

وی در ادامه افزود: از من پرسیدند تو مسلمان هستی؟ درست است؟ و من هم پاسخ دادم، بله. از من پرسیدند آیا نماز می‌خوانی؟ من هم گفتم، بله؟ پرسیدند، به کدام مسجد می‌روی؟ کجا؟ اسم اما مسجد چیست؟ کجا نماز می‌خوانی؟ زن‌ها کجا نماز می‌خوانند؟

علاوی اظهار داشت در ادامه بازجویی یک مامور مرد از من پرسید: راجع به دونالد ترامپ چی فکر می‌کنی؟ به او گفتم، چی؟ به من گفتند، عقیده‌ات را درباره سیاست‌های ترامپ بگو. به او گفتم، گوش کن، او حق دارد هر کاری که می‌خواهد در کشورش انجام دهد. من اخبار را دنبال نمی‌کنم چون زندگی پر مشغله‌ای دارم.

در ادامه بازجویی، ماموران مرزی گفتند که در گوشی تلفن همراهش تصاویر نماز خواندن مسلمانان را یافته‌اند.

علاوی گفت: درباره دریافت تصاویر نماز در گوشی موبایلم از من پرسیدند. گفتم من اطلاعی در خصوص ندارم. من این تصاویری را ارسال نمی‌کنم. می‌خواستند نظرم را درباره این تصاویر بدانند. دوستانم این تصاویر را برای من فرستاده‌اند، زیرا می‌دانند که من نماز می‌خوانم و این مسائل برای من و فرزندانم اهمیت دارد. احتمالاً دوستانم این تصاویر را برای کمک به من و آموزش فرزندانم فرستاده‌اند.

در نهایت به خانم علاوی فرمی داده شده بود تا امضا کند. بر روی آن نوشته شده بود: ورود این شخص به ایالات متحده مجاز نیست. مهاجری است که روادید معتبر مهاجران را ندارد.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار