تاریخ انتشار :

دانشگاه «رجینا»

برنامه «با مسلمانان دیدار کنید» در دانشگاه کانادا

دانشگاه «رجینا» در استان «ساسکاچوان» کانادا شامگاه دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، میزبان برنامه‌ای با عنوان «با مسلمانان دیدار کنید» با هدف معرفی اسلام بود.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری « سی‌ بی‌ سی»، به دنبال حادثه تیراندازی مسجد «کبِک» و افزایش موج اسلام‌هراسی در کانادا تحت تأثیر فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، «عایشه یعقوب» دانشجوی سال سوم دانشگاه «رجینا» برنامه «با مسلمانان دیدار کنید» را با هدف معرفی اسلام و برطرف کردن سوء تفاهمات درباره مسلمانان سازماندهی کرد.


وی در این باره گفت: در دوره‌ای که اندیشه‌های غلط درباره مسلمانان ذهن تمام مردم کانادا را پرکرده است، ایجاد روابط دوستانه با مردم می‌تواند تأثیرگذار باشد.
وی افزود: هر کدام از مسلمانان باید از تجربه خود به عنوان یک مسلمان برای مردم صحبت کرده و تصورات اشتباه را مورد چالش قرار دهند.
یعقوب با بیان اینکه همکلاسی‌های غیرمسلمان همواره به شوخی وی را تروریست خطاب می‌کنند، اظهار کرد: قصد ندارم تجربه شخصی خود را خیلی جدی بگیرم؛ اما واضح است که نژادپرستی در کانادا درحال افزایش است و این وظیفه هر مسلمان است که درباره اسلام با مردم صحبت کند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار