تاریخ انتشار :

دربی شر

بررسی اشتراکات قرآن و انجیل در مسجد انگلیس

بررسی نقاط مشترک میان قرآن کریم و انجیل یکی از برنامه‌هایی بود که در روز درهای باز مسجد منطقه «دربی شر» در انگلیس اجرا شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از روزنامه «گاردین»، «اما وودکاک»، از اهالی دربی‌شر از شرکت‌کنندگان در برنامه روز درهای باز مسجد گفت: احساس مبهمی برای شرکت در این برنامه داشتم؛ راستش را بگویم اگر شرایط به شکل کنونی نبود در این برنامه شرکت نمی‌کردم.
وی افزود: اتفاقات مشکل‌زایی در سراسر جهان در حال رخ‌دادن است، من در هیچ کدام از تظاهرات‌های ضد ترامپ شرکت نکردم پس فکر کردم با شرکت در برنامه روز درهای باز مسجد می‌توانم این منفی‌گرایی را به چالش بکشم.


وودکاک گفت: ما نیم ساعت بعد از شروع برنامه رسیدیم اما به زحمت جایی برای نشستن پیدا کردیم. مردی در حال صحبت‌کردن در مورد مطالب مشترک قرآن و انجیل بود (مثلاً اینکه مسلمانان به مسیح [ع] و مریم [س] اعتقاد دارند)

وی افزود: مطالبی که در مورد قرآن و انجیل گفته می‌شد بسیار برایم تازگی داشت و به دقت به گفته‌های سخنران گوش دادم. وی سپس از بازدیدکنندگان درخواست کرد که سؤالاتشان را بپرسند و با طنز و اشتیاق به آنان پاسخ داد.

این مراسم در مسجد دربی شر همزمان با بیش از ۱۵۰ مسجد دیگر در سراسر بریتانیا با هدف مقابله با اسلام‌هراسی و نیز اعتراض به تبعیض علیه مسلمانان برگزار شد.

در هر کدام از این مساجد برنامه‌های مختلفی برای آشنایی بیشتر مردم با مسلمانان و دین اسلام برگزار شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار