تاریخ انتشار :

مسجد «فینزبری پارک»

اهدای قرآن و گل به بازدیدکنندگان از مسجد انگلیس

مسجد «فینزبری پارک» در لندن یکی از ۱۵۰ مسجدی بود که ۱۷ بهمن در سراسر بریتانیا درهای خود را به روی پیروان ادیان مختلف گشودند و با اهدای قرآن کریم، شکلات و گل رز میهمانان را بدرقه کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامه «گاردین»، جرمی کوربین، سیاستمدار چپ‌گرای انگلیس و رهبر حزب کارگر این کشور نیز در مراسم روز درهای باز مسجد فینزبری شرکت کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن به چالش کشیدن تبعیض علیه مسلمانان، در سخنانی خطاب به ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: نوشیدن چای با یکدیگر بسیار مؤثرتر از ریختن بتن برای ساخت دیوارهای جدا کننده میان مردم است.

کوربین افزود: تصویر مسلمانان به دست برخی از مردم مخدوش شده است اما مردمی که امروز در اینجا جمع شده‌اند حامی جامعه‌ای هستند که در آن پیروان همه ادیان و عقاید محترم شمرده می‌شوند.

وی همچنین گفت: در چند هفته اخیر، زبان بسیار ناخوشایندی در برخی مناطق جهان به کار می‌رود. زبان ناخوشایند منجر به رفتارهای ناخوشایند می‌شود و رفتارهای ناخوشایند منجر به مرگ انسان‌های بی‌گناه می‌شود؛ همانند آنچه در مسجد کبک رخ داد.

در مراسم مسجد فینزبری که با حضور صدها نفر از پیروان ادیان مختلف برگزار شد، به سؤالات مردم در مورد اسلام پاسخ داده شد، کودکان تفریح کردند، زنان غیرمسلمان فرصت امتحان کردن حجاب را پیدا کردند، از میهمانان با چای، قهوه و شیرینی پذیرایی شد و در پایان بسته‌هایی شامل یک جلد قرآن کریم، شکلات و گل رز به میهمانان اهدا شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار