تاریخ انتشار :

فعالیت وهابیت درکلمبیا از زبان تازه مسلمان کلمبیایی

لویس خاویر چگونه عبدالحکیم شد!

لوییس خاویر بعد از تشرف به اسلام نام عبدالحکیم را برای خود انتخاب کرد. ۱۴ سال است که با اسلام آشنا شده اما حقیقت اسلام را درسن ۲۱ سالگی درک کرد.

به گزارش رهیافتگان : لوییس خاویر بعد از تشرف به اسلام نام عبدالحکیم را برای خود انتخاب کرد. ۱۴ سال است که با اسلام آشنا شده اما حقیقت اسلام را درسن ۲۱ سالگی درک کرد.  بعد از آن با مسلمانی کلمبیایی ازدواج کرد وحالا سه فرزند دارد برای اینکه در محیط اسلامی زندگی کند وبتواند شناخت خود را از اسلام بیشتر وعمیق تر کند راهی ایران وشهر قم شد.

لوئیس خاویر

لوئیس خاویر

خاویر درباره مسلمان شدن  خود  می گوید: در کشور من کلمبیا مردم مشکلات اجتماعی زیادی دارند، از این رو همیشه به دنبال راه حلی بودم تا بتوانم زندگی مردم را سروسامان بدهم برای همین درباره ادیان مختلف تحقیق کردم و به دین اسلام رسیدم، دینی که درسها و احکام آن را خواندم و با دین خودمان مقایسه کردم و دیدم اسلام درامتداد مسیحیت است اما کامل تر و جامع تر پس کم کم به سمت اسلام کشیده شد و آن را برگزیدم.

در مورد وضعیت مسلمانان در کلمبیا می گوید: درمقایسه با جمعیت ۴۶ میلیونی کلمبیا متاسفانه تعداد مسلمانان زیاد نیست؛ تقریبا ۳۶ هزارنفرمی باشند که ما سعی می کنیم انشالله این آمار بیشتر شود به همین خاطرما مسلمانان خیلی در رفتار و گفتارمان مراقب هستیم تا اشتباهی نکنیم و باعث ناراحتی دیگران نشویم و مردم هم به مسلمانان احترام می گذارند .

تازه مسلمان کلمبیایی درباره  فعالیت فرقه ضاله وهابیت درکلمبیا هم اشاره دارد: متاسفانه از وقتی فرقه ضاله وهابیت شرووع به کار کرده است همواره به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند. بنابراین یکی از وظایف ما مسلمانان آن است تا هشیار باشیم و به خصوص در عمل و زبان درست تبلیغ  کنیم و مانع فعالیت های منفی آنها شویم زیرا از وقتی وهابیت فعال شده بین همان تعداد اندک مسلمان درکلمبیا تفرقه افکنی می کنند وسعی دارد تا رابطه شیعیان وسنی ها را خراب نماید؛ چیزی که به ضرر اسلام است.

لویس خاویر یا همان عبدالحکیم وقتی عازم ایران شد برای اولین بار به مشهد و زیارت امام رضا (علیه السلام) رفت. او می گوید: درسفر مشهد حس وحال خاصی داشتم که وصف نشدنی است مشخص بود یک انسان معمولی آنجا نیست حالت خاصی به انسان دست می داد.

بهترین تجربه زندگی خود را زیارت عتبات عالیات می داند واینکه خداوند به او توفیق داد دو سال پیش روز اربعین در کربلا باشد که هیچ وقت فراموش نمی کند حالا هم آرزو دارد بتواند روزی به خانه خدا برای حج مشرف شود.

جذابیت اسلام درنظر این جوان تازه مسلمان کلمبیایی جامعیت آن است که به نسبت سایرادیان اسلام به همه ابعاد توجه دارد که توانسته متناسب با افتضائات انسان امروز باشد و او را هم به خوبی هدایت کند، مشخصه ای که دیگر ادیان  ندارند وتنها در دین اسلام می توان این جامعیت را دید.

333

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار