تاریخ انتشار :

مصاحبه ای با لیندسی لوهان هنرپیشه ی تازه مسلمان آمریکایی

بیشتر دوستان نزدیک من در لندن مسلمان هستند و آنها به من قرآنی هدیه دادند و من آن را به نیویورک آوردم تا آن را بیاموزم.قرآن درها را برای من باز کرد تا معنویت را تجربه کنم و معنای واقعی من کیستم؟ را پیدا کنم.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) مترجم سمانه رحمان نژاد /لیندسی لوهان درباره واکنش شدید به اسلام سخن می گوید.

در ماه آوریل اعلام شد که ممکن است  لیندسی لوهان مسلمان شود. حال این هنرپیشه تصمیم خود را علنی کرده است. سال گذشته عکس او را در حالیکه قرآنی در دست داشت در نیویورک گرفتند و یک سخنگو گفت: ((او علاقه شدیدی به فرهنگ اعراب دارد.))البته پس از آن درباره این موضوع دیگر چیز خاصی گفته نشد..

اخیراً در مصاحبه ای که در تلویزیون ترکیه پخش شد “هابر ترک” هنرپیشه “مین گرلز” درباره عکس العمل مردم آمریکا زمانی که قرآنی در دست داشت عکسش را گرفتند.

لوهان گفت: ((بیشتر دوستان نزدیک من در لندن مسلمان هستند و آنها به من قرآنی هدیه دادند و من آن را به نیویورک آوردم تا آن را بیاموزم.قرآن درها را برای من باز کرد تا معنویت را تجربه کنم و معنای واقعی من کیستم؟ را پیدا کنم.))

پس از اینکه عکس لوهان هنگامی که داشت از خیابان عبور می کرد و قرآنی در دست داشت گرفته شد؛ لوهان درباره  واکنش هموطنان آمریکایی گفت: ((واکنش آنها منفی و کوتاه بینانه بود.))

او گفت: ((آنها به همین علت من را در آمریکا واقعاً اذیت کردند. و از من به خاطر در دست داشتن قرآن شیطان ساختند.من بسیار خوشحالم که آمریکا را ترک کردم و به لندن برگشته ام زیرا در کشور خودم اصلاً احساس امنیت نمی کردم. اگر من می خواهم اسلام را بیاموزم این یک خواسته شخصی است.))

 

برای دفاع از خود و باورهایش به مردم آمریکا گفت: ((نمی دانم چه تعداد همیشه این برخورد را خواهند داشت برخوردی  که باعث شد من احساس کنم یک غریبه و خارجی هستم.))

البته همیشه واکنش ها منفی نیست. البته  اخباری در دست است که  علاقه ستارگان به اسلام در فضای مجازی با برخورد مثبت روبرو شده است.

یکی از کاربران فیس بوک “ملکولم سینکلر پارک” بیان داشت: ((خوش به حال او… او آرامش و امنیت را پیدا می کند. فوق العاده است این خانم.))

یکی دیگر از طرفداران گفت: ((اگر اسلام به پیدا کردن و حفظ متانت کمک کرده است عالی است.))

لوهان چند هفته پیش از پناهندگان سوری در ترکیه ملاقات کرد و از گرفتاری های آنها مستندی  در شبکه اجتماعی خود گذاشت.

نشان داده شد یکی از افراد مشهور هالیوود از خانواده های آواره و اردوگاه های دولتی دیدن کرده و هدایایی توزیع نموده و با مقامات و پزشکان ملاقات داشت و به طور کلی باعث افزایش آگاهی شد.

در برنامه بازگشت خورشید در بریتانیا لوهان اظهار داشت که چگونه اسلام به او  ارامش بخشیده و گاه گاه در پست های شبکه مجازی آن را نقل کرده است.

با مشکلاتی که ذکر شد شاید روی آوردن به اسلام بتواند باعث شود این ستاره در خانه حبس شود.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-سمانه رحمان ژاد

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار