تاریخ انتشار :

امریکا

کدام آیات قرآن در مراسم تحلیف ترامپ قرائت شد

محمد ماجد، امام جماعت یکی از بزرگترین مساجد آمریکا در مراسم نیایشی که دیروز، ۲ بهمن ماه، در ادامه مراسم طولانی تحلیف دونالد ترامپ در کلیسای ملی واشینگتن برگزار شد، به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)    به نقل از شبکه خبری «CNN»، مراسم نیایش، سنتی است که از زمان جرج واشنگتن، نخستین ‌رئیس‌جمهور این کشور با حضور رهبران ادیان مختلف در زمان تحلیف رئیس‌جمهور جدید برگزار می‌شود.

محمد ماجد، امام جماعت مسجد «آدامز» ویرجینیا در این مراسم آیاتی از قرآن را قرائت کرد که پیام‌های سیاسی مشخصی برای رئیس‌جمهور جدید و کابینه‌اش داشت.


ماجد که انتظار می‌رفت، به قرائت اذان بپردازد، دو آیه از قرآن کریم خواند که با وجود نزاع‌های نژادی و دینی در جامعه امروز آمریکا و زمانیکه مسلمانان این کشور احساس عدم اعتماد و به حاشیه رانده شدن دارند، پیام‌های سیاسی مشخصی داشت.
اولین آیه، آیه ۱۳ از سوره حجرات بود که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم، و تیره‏‌ها و قبیله‏‌ها قرار دادیم، تا یکدیگر را بشناسید، ولی گرامی‌ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست، خداوند دانا و خبیر است.»
آیه بعدی آیه ۲۲ سوره روم بود که می‌فرماید: «وَمِنْ آیَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافُ أَلْسِنَتِکُمْ وَأَلْوَانِکُمْ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِلْعَالِمِینَ * و از آیات او آفرینش آسمان‌ها و زمین و تفاوت زبان‌ها و رنگ‌های شماست، در این نشانه‏‌هائی است برای عالمان»
ماجد که یک شخصیت مسلمان شناخته شده در واشنگتن است، یکی از ۲۶ رهبر دینی بود که در این مراسم شرکت داشت.
رضوان جاکا، رئیس هیئت مدیره مسجد آدامز گفت: بعد از انتخابات، زمانیکه حرف‌های زیادی در مورد مسلمانان گفته می‌شد، این آیات با هدف رساندن این پیام انتخاب شد که ما باید به تنوعات فرهنگی و نژادی احترام بگذاریم زیرا خدا ما را اینگونه آفریده است.
رندالف مارشال هولریث، رئیس کلیسای ملی واشینگتن نیز دعایی در این مراسم قرائت کرد که از جو سیاسی متفرق آمریکا سخن می‌گفت. وی در دعای خود از خداوند خواست که دیوارهایی که ما را از هم جدا می‌کند، فرو ریزد و جهل و تنفر را که قلب ما را آلوده می‌کند، دور سازد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار