تاریخ انتشار :

واشنگتن دی.سی آمریکا

خط تلفن مبارزه با اسلام‌هراسی در آمریکا راه اندازی شد

دایره اسلامی آمریکای شمالی، به منظور مبارزه با حوادث اسلام‌هراسی و نژادپرستی در این کشور به ویژه فضای نفرت در مدارس، خط تلفن ۲۴ ساعته‌ای راه اندازی کرده است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) یک گروه اسلامی در واشنگتن دی.سی آمریکا، به مناسبت روز تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، خط تلفنی برای پاسخ‌گویی به حملات اسلام‌هراسی و نژادپرستی در این کشور راه اندازی کرده است.
دکتر زاهد بخاری مدیر اجرایی شورای دایره اسلامی آمریکای شمالی در این باره گفت: ما امیدواریم این خط تلفن برای قربانیان حملات نفرتی، نژادپرستی و زورگویی در مدارس، فضای امنی ایجاد کند.


خط تلفن عدالت ملی به صورت ۲۴ ساعت و در تمامی روزهای هفته فعال خواهد بود و داوطلبان پاسخ دهنده، حوادث اسلام‌هراسی گزارش شده به این خط را به صورت مستند ثبت کرده و مشاوره حقوقی و مدنی برای قربانیان حوادث اسلام‌هراسی فراهم می‌سازند. داوطلبان خط عدالت یا به طور مستقیم مشکل تماس‌گیرندگان را برطرف کرده یا آن‌ها را برای مشاوره با متخصصان در این زمینه مرتبط می‌سازند. این خط تلفن همچنین قرار است در ایجاد انسجام، مبارزه با تفرقه و ایجاد فضای سالم میان ادیانی نیز نقش ایفاء کند.
در پی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا موج جدید و گسترده‌ای از حملات اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان در این کشور به راه افتاده و مسلمانان در پرتو سخنرانی‌های انتخاباتی نفرت محور در این کشور در معرض خشونت و آزار و اذیت قرار دارند. در همین راستا دفتر دایره اسلامی آمریکای شمالی نیز درخواست‌های متعددی در رابطه با راه اندازی این خط تلفن داشته است، که پس از مشاوره با رهبران اسلامی و مشاوران خصوصی تصمیم به راه اندازی آن گرفته شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار