تاریخ انتشار :

ایرلند

گرامیداشت روز جهانی حجاب در ایرلند

مؤسسه آموزش عالی فناوری «واترفورد» در ایرلند به مناسبت روز جهانی حجاب برنامه‌های مختلفی با هدف تقویت شناخت درمورد حجاب و پوشش زنان مسلمان برگزار می‌کند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه خبری «Irish Examiner»، مؤسسه فناوری واترفورد روز اول فوریه (۱۳ بهمن ماه) همزمان با روز جهانی حجاب فرصتی فراهم آورده تا زنان غیرمسلمان بتوانند برای یک روز حجاب را امتحان کنند و با زنان مسلمان همنشینی و گفت‌وگو داشته باشند.


این برنامه فرهنگی توسط گروه مطالعات دینی و الهیات موسسه آموزش عالی واترفورد اجرا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه حجاب و آموزش روش‌های مختلف بستن روسری و نیز سخنرانی زنان مسلمان از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.

روز جهانی حجاب یک رویداد سالانه است که در سال ۲۰۱۳ توسط «نظمه خان»، دختر مسلمان آمریکایی، برای مقابله با تبعیض و تعصب علیه بانوان مسلمان تعیین شد.

«کلت کلفر»، استاد ادیان جهان مؤسسه واترفورد که تحقیقات زیادی در مورد اسلام انجام داده است، می گوید: برخی دانشجویان ما در این روز محجبه خواهند شد.

وی افزود:
در قرآن بر لزوم داشتن پوشش محجوبانه تاکید شده که مسلمانان عمدتاً آن را به پوشش تعبیر کرده و معتقدند که باید فروتنی و محجوبیت در پوشش رعایت شود اما در نهایت این خود بانوان هستند که تصمیم می‌گیرند چگونه پوششی داشته باشند.
کلفر گفت: زنان مسلمان به خاطر داشتن حجاب (در جوامع غیرمسلمان) قابل شناسایی هستند و بیشتر در معرض تعصب و تبعیض قرار می‌گیرند و من خود شاهد این مسئله بوده‌ام.

وی افزود: این روزها با افزایش احساسات منفی علیه مهاجران مسلمان برگزاری چنین برنامه‌هایی بسیار مهم است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار