تاریخ انتشار :

کشیش اسکاتلندی بی‌حرمتی به قرآن را محکوم کرد؛

قرائت قرآن در یک کلیسا اعتراض مسیحیان را در پی داشت

رئیس کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند دیروز، ۲۶ دی ماه، در وبلاگ خود حملات اسلام‌هراسانه در پی قرائت قرآن در کلیسایی در شهر گلاسگو را محکوم کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، هفته گذشته آیه‌ای از قرآن کریم در مراسمی در کلیسای «سنت مری» گلاسگو (زیرمجموعه کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند) قرائت شد که منجر به اعتراض برخی از مسیحیان شد.


آن‌ها می‌گویند با ‌آن که مسلمانان مسیح(ع) را به عنوان پیامبر ارج می‌نهند، چون او را پسر خدا نمی‌دانند نباید کتاب مقدس آنان در مراسم مسیحیان خوانده شود.
«دیوید چیلینگ ورث»، رئیس کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند در این باره گفت: تصمیماتی که منجر به ایجاد این فضا در کلیسای سینت مری شد فقط مربوط به کشیش و مسیحیان این کلیسا است؛ اما کلیسای اپیسکوپال از این توهین گسترده بسیار متأثر شد.
وی تاکید کرد: ما به خاطر وجود اهانت‌های گسترده‌ای که بر اعضای کلیسا نیز تأثیر گذاشته است، عمیقاً متأسفیم.
چیلینگ ورث افزود: در پاسخ به آنچه در این کلیسا اتفاق افتاد، کلیسای اپیسکوپال اسکاتلند همه کسانی را که در جهت گسترش روابط بین ادیان فعالیت می‌کنند، گرد هم خواهد آورد.
«کلوین هولدورث»، رئیس کلیسای سنت مری نیز از خوانده‌شدن قرآن در این کلیسا دفاع و اعلام کرد که این کار با هدف گسترش شناخت میان پیروان اسلام و مسیحیت انجام شد.
وی با اشاره به سیل اهانت‌ها از سوی هزاران مسیحی در پی قرائت قرآن، گفت: باور نمی‌کردم که کلیساهای اعتدال‌گرا در غرب نیز از سیاست اسلام‌هراسان پیروی کنند.

 

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار