تاریخ انتشار :

عمر محمد مختار القاضی

«سفیر قرآن در غرب» دعوت حق را لبیک گفت

«عمر محمد مختار القاضی»، مفسر و استاد برجسته قرآن کریم و معروف به «سفیر قرآن در غرب» پس از عمری مجاهدت در راه قرآن دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامه مستقل «المصریون»، «عمر محمد مختار القاضی»، از اساتید و مفسران برجسته قرآن کریم از کشور مصر بود که عمر بابرکت خود را صرف خدمت به قرآن و دفاع از اسلام کرد و تلاش‌های زیادی برای پاسخ دادن به شبهات دشمنان و گمراهان انجام داد.


وی همچنین، تلاش می‌کرد با ارائه برهان‌ها و استدلال‌های منطقی که متناسب به ذهنیت غربی‌ها باشد، به شبهات آن‌ها درباره تعالیم و آموزه‌های قرآن پاسخ دهد و به همین خاطر به «سفیر قرآن در غرب» معروف شد.
عضویت در هیئت علمی دانشکده الهیات و حقوق دانشگاه الازهر، فعالیت به عنوان کارشناس در سازمان اسلامی آیسسکو، عضویت در دفتر فنی اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی و فعالیت در مرکز اقتصاد اسلامی «صالح کامل» دانشگاه الازهر از جمله فعالیت‌های علمی وی به شمار می‌آید.
القاضی در سال ۱۹۸۴ میلادی موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته حقوق تطبیقی در شریعت اسلامی از دانشکده حقوق دانشگاه پاریس شد و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط کامل داشت.
تعداد زیادی از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و کشورهای مختلف از جمله اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی، «علی جمعه»، مفتی سابق مصر، «ابراهیم ابو محمد»، مفتی استرالیا، «محمد بشاری»، دبیرکل کنگره اسلامی ـ اروپایی و اندیشمندانی از بحرین، لیبی و هلند درگذشت این مفسر برجسته قرآن را تسلیت گفتند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار