تاریخ انتشار :

آلمان

تعداد مسلمانان در کشور آلمان چند نفر است؟

خبرگزاری رادیو و تلویزیون آلمان در گزارشی جدید جامعه مسلمانان این کشور را از ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) رایزنی فرهنگی ایران در برلین در خبری اعلام کرد: پس از موج بزرگ مهاجران و پناهندگان و اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف اروپایی بحث‌های کلیشه‌ای فراوانی در مورد مسلمانان مطرح شد. یکی از این موضوعات، تعداد و جمعیت مسلمانان در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی است.


ترس از حضور مسلمانان و تصاویر فراوانی که از موج مهاجرت پناهندگان مسلمان در رسانه‌ها به طور مداوم تکرار می‌شوند، این تصور را به مخاطبان می‌دهد که جمعیت مسلمانان به طور روزافزون افزایش چشمگیر و بیش از حدی داشته است.

مطالعاتی که اخیراً در چند کشور اروپایی انجام شده است، نشان می‌دهد که جمعیت مسلمانان از نظر شهروندان هر کشور بیش از تعداد واقعی آن تخمین زده شده است.
جمعیت مسلمانان آلمان
از میان جمعیت ۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آلمان، حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. این عدد برابر است با تقریبا ۵/۵ درصد از کل جمعیت آلمان.
در این آمار آلمانی‌هایی که به اسلام گرویده‌اند، به حساب نیامده‌اند و در آن اعلام شده است که بیش از یک چهارم از این تعداد از مسلمانان در سال‌های اخیر از کشورهای اسلامی به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، از سال ۲۰۱۱ به بعد تقریباً بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسلمان به آلمان مهاجرت کردند.
سهم کشورهای خاورمیانه از تعداد مسلمانان در آلمان
نیمی از مسلمانان آلمان شهروندان ترک‌تبار هستند. سهم کشورهای خاورمیانه از تعداد مسلمانان در آلمان حدود ۸۰۰ هزار نفر است که اغلب اخیرا و در سال‌های گذشته وارد آلمان شده‌اند.

یکی دیگر از جمعیت‌های بزرگ مسلمانان شامل اقلیت‌های مسلمان کشورهای جنوب شرقی اروپا است.

با این حساب می‌توان گفت که جامعه مسلمان آلمان از قالب سنتی خود در حال تغییر است و به جمعیتی متنوع از کشورها و مسلک‌های مختلف تبدیل شده است.

منبع:جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار