تاریخ انتشار :

رودآیلند

انتصاب مشاوران مسلمان توسط شهردار آمریکایی

شهردار شهر “پراودنس” ایالت “رودآیلند” آمریکا، برای نخستین بار تمام مشاوران خود را از شهروندان مسلمان این شهر انتخاب کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )برای نخستین تمام مشاوران شهری در آمریکا، از میان شهروندان مسلمان این شهر انتخاب شدند.

«جورج اولرزه» شهردار شهر “پراودنس” ایالت “رودآیلند”، در اقدامی زیبا، معاونان و مشاوران خود را از میان شهروندان مسلمان این شهر انتخاب نمود.

وی هدف خود را از این اقدام اینچنین بیان کرد: من به دنبال آن هستم تا با گروه های دین ارتباط برقرار کنم و این انتصاب ها نیز در همین راستا صورت پذیرفت.

شهردار پراودنس در ادامه افزود: مسلمان این شهر به ما کمک خواهند کرد تا با آغوش باز از هر شهروند استقبال کرده و و پراودنس را به شهری منحصر بفرد تبدیل نماییم.

«جورج اولرزه» در پایان تاکید کرد: امیدوارم این انتصاب ها نشان دهد که ما در این شهر هیچ قومیت، دین، جنسیت و تمایلات فکری را بر دیگری ترجیح نمی دهیم و برای ما همه از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند.

این شهردار آمریکایی، تمام هشت مشاور خود را از شهروندان مسلمان انتخاب کرد و در مراسمی با دعوت از ایشان، احکام آنان را صادر نمود.

گفتنی است چند روز پیش نیز یک بانوی مسلمان به عنوان عضو پارلمان ایالتی در یکی از ایالات آمریکا انتخاب شد که در هنگام مراسم تحلیف، با آوردن یک جلد کلام الله مجید، تحلیف را با قرآن انجام داد.

همین اقدام او سبب شد، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی، در پیامی از این اقدام «ایلهان عمرو» تشکر و قدردانی نماید.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار