تاریخ انتشار :

کانادا

راه اندازی کمپین مبارزه با نژادپرستی توسط مسلمانان کانادا

جمعی از مسلمانان کانادایی کمپین اینترنتی را برای جمع آوری پول برای یک گروه ضدنژادپرستی راه اندازی کردند.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه خبری مترو نیوز کانادا، مسلمانان تورنتو به کمک جنبش حمایت از سیاه پوستان پیوسته اند.

در کمپینی تحت عنوان «عشق، درمان است»، جوانان مسلمان برنامه ای را برای جمع اوری پول برای گروه ضد نژادپرستی را آغاز کردند. هدف از این کار، جمع آوری دستکم پنج هزار دلار است.

سازمان دهندگان این کمپین می گویند این کار را با هدف همبستگی با سیاهپوستان و اتحاد میان دو جامعه برای مقابله با چالش های مشابه انجام می دهند.

«ابراهیم هندی» امام مرکز اسلامی «دار التوحید» و یکی از حامیان این کمپین گفت: «ما متعهد به احترام به حقوق دیگران هستم. موضوع نژادپرستی علیه سیاهپوستان در شرایطی مطرح می شود که بسیاری از اقلیت ها با تبعیض مواجهند.»

او گفت: «یک احساس عمومی وجود دارد که نژادپرستی کم اهمیت جلوه داده می شود و قربانیان این تبعیض جرات ارائه اطلاعات و تجارب خود را در ندارند.»

هندی افزود که جنگ در حال انجام علیه تروریسم، اعمال تبعیض علیه مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است. در اینجا در تورنتو، زنان مسلمان به دلیل داشتن پوشش روسری هدف ضرب و شتم و تجاوز قرار گرفته اند، و یک مسجد در نزدیکی پیتربورو اخیرا به آتش کشیده شد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار