تاریخ انتشار :

پارلمان مصر:

مساجد مزین به نام اهل بیت(علیهم السلام) را دریابید

نمایندگان پارلمان مصر از اهمال وزارت اوقاف مصر در برابر مساجد مزین به نام اهل بیت(علیهم السلام) در این کشور به ویژه مسجد «سیده زینب» قاهره به شدت انتقاد کردند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از «المصری الیوم»، نمایندگان پارلمان مصر در جلسه اخیر خود از وزارت اوقاف مصر به خاطر عدم رسیدگی به وضعیت مساجد تاریخی این کشور که مزین به نام اهل بیت(علیهم السلام) است، به ویژه مسجد «سیده زینب» قاهره به شدت انتقاد کردند.
عبدالحمید کمال، نماینده پارلمان مصر از وزیر اوقاف این کشور تجدیدنظر در صندوق نذورات مساجد و ساماندهی اموال این صندوق‌ها برای رسیدگی به مساجد را خواستار شد.


علاء عابد، دیگر نماینده پارلمان نیز از اهمال وزارت اوقاف در برابر مساجد بزرگ این کشور که از جاذبه‌های گردشگری است و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مساجد می‌آیند، به شدت انتقاد کرد و گفت: وزیر اوقاف مسئول چنین وضعیتی است.
علی عبدالعال، رئیس پارلمان نیز در تکمیل سخنان علاء عابد خطاب به وزارت اوقاف مصر گفت: بترسید از غضب اهل بیت(علیهم السلام).
اسامه العبد نیز بیان کرد: بازدید هیئتی از نمایندگان مجلس از مسجد سیده زینب حکایت از اهمال بی‌سابقه در این مسجد دارد و کتابخانه آن با بیش از ۲۲۰۰ جلد نسخ خطی نادر و نسخه‌ای از قرآن منسوب به عثمان(خلیفه دوم) در شرایطی نامناسب نگهداری می‌شود.
وی افزود: چنین وضعیتی به به این دلیل است که مسجد سیده زینب در فهرست آثار باستانی قاهره ثبت نشده و تعجب برانگیزتر این است که وزارت آثار باستانی مصر آن را جزء آثار تاریخی نمی‌داند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار