تاریخ انتشار :

وزیر فرهنگ سابق مصر:

چرا مصر مانند شیعیان ایران فیلم محمد(صلی الله علیه وآله) نمی سازد؟

عصفور گفت: چرا ما مصری ها نباید مانند شیعیان ایران فیلم محمد رسول الله بسازیم در حالی که آنها فیلم بزرگی درباره زندگی پیامبر(صلی الله علیه وآله) ساخته اند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  دکتر جابر عصفور وزیر فرهنگ سابق مصر و منتقد دینی خطاب به احمد الطیب شیخ الازهر گفت: چرا ما نباید مانند شیعیان ایران فیلم محمد رسول الله بسازیم در حالی که آنها فیلم بزرگی درباره زندگی پیامبر(صلی الله علیه وآله) ساخته اند؟

وی افزود: شیخ الازهر یک قاری ممتاز است، اما مشکل حقیقی مصر و برخی شخصیت های مصری، جمود رای است و ما با وجود احترام زیادی که برای شیخ الازهر قائل هستیم، باید بگوییم که وی در مقابل اجتهادها و نظرات و تصمیمات خود و مؤسسه الازهر مسئول است و من هم به عنوان یک مسلمان در برابر اجتهاد خود مسئول هستم و وجود اختلاف در اجتهاد مهم نیست، بلکه مهم این است که ما از راه درست و صحیح خارج نشویم و به جز این، من و جامعه حق اجتهاد داریم.

عصفور سپس گفت: الازهر همچنان بر موضع خود در تحریم نمایش دادن و به تصویر کشیدن پیامبران در فیلم ها پافشاری دارد در حالی که ایران به تازگی فیلمی درباره حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) ساخت و این در حالی است که الازهر باید فرصتِ نمایشِ تصویری زیبا از پیامبر را از آن خود می کرد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار