تاریخ انتشار :

داشجوی بوسنیایی

ایران وطن معنوی من است

وی با بیان این‌که گروه‌های متمدن همیشه پوشش داشته‌اند، تصریح کرد: همواره در طول تاریخ گروه‌های غیرمتمدن فاقد پوشش بوده‌اند.

 

 

 666-141

 

به گزارش رهیافتگان:همایش بزرگ صفیران(دعوت از تشرف یافتگان به دین مبین اسلام)با حضور آمنه آرمینا(آرمینا هاسایک) دانشجوی بوسنیایی ساکن قم که چند سالی به دین مبین اسلام مشرف شده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، سخنرانی آمنه آرمینا در این همایش با بیان این‌که من تا ۱۷-۱۶سالگی یک دختر اروپایی بودم و در خانواده ما چیزی به نام دین وجود نداشت، افزود: یک زمانی پدرم به من پول می‌داد و می‌گفت برو برای من مشروب بخر و من می‌رفتم ولی زمانی رسید که من به او گفتم خدا این اجازه را به من نمی‌دهد که این کار را بکنم…

وی با اشاره به شناخت خود از اسلام، تصریح کرد: داستان حضرت ابراهیم و جریان عاشورا مرا بسیار متحول کرد و من به اسلام روی آوردم.

 

آرمینا با اشاره به ضرورت حجاب اسلامی، اظهار کرد: وقتی برای اولین بار روسری پوشیدم، می‌خواستم به پدرم ثابت کنم که حجاب دست و پا گیر نیست. اصل حجاب و عفاف در همه ادیان وجود داشته است و فقط مربوط به زمان پیامبراسلام(ص) نیست.

وی با بیان این‌که گروه‌های متمدن همیشه پوشش داشته‌اند، تصریح کرد: همواره در طول تاریخ گروه‌های غیرمتمدن فاقد پوشش بوده‌اند.

 

این مسلمان بوسنایی تبار با بیان این‌که ایران وطن معنوی من است و بوسنی وطن واقعی‌ام، اظهار کرد: من سه سال است که به ایران آمده‌ام و دو سال و نیم است که شیعه شده‌ام.

آرمینا با بیان این‌که وقتی وارد فرودگاه ایران می‌شوم احساس غرور می‌کنم، خاطرنشان کرد: با مردم ایران احساس نزدیکی عمیق و معنوی دارم و از این رو مردمان این خاک را دوست دارم.

 

وی با بیان این‌که من بیشتر از همه شما معنی آزادی را می‌فهمم، افزود: قدر آزادی خود را در ایران بدانید، من که یک اروپایی هستم به این نتیجه رسیده‌ام که اروپایی‌ها زندگی خوبی ندارند و ایرانی‌ها زندگی بهتری نسبت به آنها دارند.

آرمینا با بیان این‌که باید پایه‌های دینی خود را محکم کنیم، اظهار کرد: اجازه ندهید موج دوم در اروپا شکل بگیرد تا شما طلبه‌هایتان را برای تحصیل به اروپا بفرستید.

وی به دلبستگی خود به حجاب اسلامی اشاره کرد و گفت: من با چادر مشکی خیلی احساس آزادی بیشتری می‌کنم، به طوری که وقتی در تعطیلات تابستان به بوسنی می‌روم دلم برای چادر مشکی تنگ می‌شود.

 

اشتراک گذاری :


  1. صفاری گفت:

    سلام
    خوشحالم از اینکه در این دنیای وحشی کسانی می توانند اسلام را درک کنند واقعا این وهابیهای بی صفت فضا را به شدت مسموم کرده اند به اسم اسلام همه غلطی انجام می دهند این مزدوران شیطان که معاویه ویزید ملعون را پیشوای خود قرار داده وبه آن افتخار می کنند خداوند همگیشون را لعنت کند

آخرین اخبار