تاریخ انتشار :

فاطمه هوشینو

مسلمان شدم تا پیامبر(صلی الله علیه واله) پدر دینی ام و فاطمه(سلام الله علیها) اسمم باشد

حضرت رسول(صلی الله علیه واله) را به عنوان پدر دینی و نام فاطمه را برای خود انتخاب کرده ام .

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان : گفت و گوی کوتاه با این بانوی مسلمان اهل ژاپن  را منتشر می کند.

خودتان را معرفی کنید

من فاطمه آتسوکو هوشینو از ژاپن هستم , الحمد الله ۱۲ سال پیش به دین ناب محمدی(صلی الله علیه واله) گرویدم و حدود ۵ سال است که به این سرزمین خجسته (ایران ) آمدم.

چه شد که با اسلام آشنا شدید ؟

بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر یه دین اسلام علاقه مند شدم . چون هر روز اسم اسلام و اسامی مسلمانان را می شنیدم. کنجکاو شده بودم . صحنه حمله اول برای من خیلی عجیب بود . مثل فیلم های هالیوودی به نظر می رسید . من در مورد اسلام فقط می دانستم که مسلمانان روزی ۵ بار روبه مکه نماز می خوانند , خوک و شراب نمی خوردند و مردهای آنها می توانند تا چهار زن بگیرند . این مطالبی بود که در کتاب های درسی ما نوشته بودند . برای بیشتر دانستن , تحقیقم را شروع کردم . بعد از تحقیق متوجه شدم اکثر چیز هایی که تا به آن روز درباره اسلام شنیده بودم دروغ است .

بعد از مسلمان شدن و محجبه شدن , عکس العمل اطرافیان چه بود ؟

 سخت بود , خیلی از دوستانی که داشتم , رفتند . با خانواده خودم هر روز می جنگیدم .آنها فکر می کردند دیوانه و مریض شدم یا تحت شستشوی مغزی قرار گرفتم . متاسفانه در ژاپن , اسلام هراسی خیلی زیاد است . معمولا در مورد اسلام , منفی فکر و برداشت می کنند .
یکبارکه در فرودگاه  روسری داشتم , پلیس من را باز داشت کرد . پروازم را از دست دادم چون فکر می کردند ممکن است برای هواپیما خطر ناک باشم . پیدا کردن شغل هم خیلی سخت بود. قبلا معلم بودم اما بعداز مسلمان شدن , این کار کمی سخت بود پس باید شغلم را عوض می کردم . از طرفی باید خودم زندگی خودم را می ساختم چون خانواده ام با عقیده من مخالف بودند , من نیز نمی خواستم به آنان تکیه کنم . به ذهنم آمد که لباس کارخانه مواد غذایی را بپوشم چون به خاطر مسائل بهداشتی باید سر تا پا را بپوشانی و فقط چشمهایت بیرون باشد . بنابر این برای کار به آنجا رفتم . این خاطرات سخت بود اما الان که به آنان فکر می کنم , شیرین است .

چه شد نام حضرت فاطمه را برای خود انتخاب کردید ؟

وقتی تازه مسلمان شده بودم ,  درمورد اسلام زیاد نمی دانستم  مثلا فقط اطلاع داشتم , حضرت زهرا(سلام الله علیها) دختر حضرت رسول(صلی الله علیه واله) است . اما بعد از مسلمان شدند خیلی خوشحال شدم چون برادر و خواهران دینی زیادی پیدا کرده بودم اما پدر و مادر دینی نداشتم . بنابراین حضرت رسول(صلی الله علیه واله) را به عنوان پدر دینی خودم برگزیدم و نام دختر ایشان را برای خودم انتخاب کردم.

مهریه شما چقدر است ؟

قبل از ازدواج , داستان ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را خوانده بودم به همین خاطر به همسرم گفتم : مهریه من نباید بیشتر از مهریه حضرت زهرا (سلام الله علیها) باشد همچنین باید مهریه ام را هنگام عقد بدهی و دیگر اینکه تهیه کردن مهریه در توان شما باشد . دستش درد نکند چون همه شروط ر ا رعایت کردند و یک سکه در هنگام عقد به من دادند .
خوانده بودم , حضرت زهرا (سلام الله علیها) با مهریه خودشان وسائل منزل خریدند . من نیز می خواستم این کار را بکنم بنابراین سکه را فروختم و لوستر های منزلم را خریدم , هر وقت که روشن می کنم احساس می کنم این نور حضرت زهرا (سلام الله علیها) است . و این برای من خیلی ارزش داشت حتی بیشتر از صد سکه ! همه چیز هایی که در زندگی ام دارم از حضرت زهرا (سلام الله علیها) گرفتم , از قرآن گرفتم , از پیامبر گرفتم و نمی دانم چگونه از آنها تشکر کنم .

نهیه و تنظیم  : رضا راوری

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار