تاریخ انتشار :

ابوظبی امارات

راه‌اندازی کمپین چند زبانه «اسلام؛ دین صلح» در فضای مجازی

شورای حکمای مسلمان در نهمین نشست دوره‌ای خود در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات از راه‌‌اندازی کمپین چند زبانه «اسلام؛ دین صلح» در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، شورای حکمای مسلمان در نهمین نشست دوره‌ای خود که به ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر در شهر ابوظبی امارات برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای از راه‌اندازی انجمن جهانی جوانان و همچنین کمپین چند زبانه «اسلام؛ دین صلح» در فضای مجازی خبر داد.


در این بیانیه آمده است: انجمن جهانی جوانان در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس خواهد شد و جوانانی را از ملیت‌ها و نژادهای مختلف با گرایش‌های دینی و فکری متنوع شامل می‌شود و شماری از رهبران دینی جهان نیز در این انجمن عضو خواهند بود.
شورای حکمای مسلمان همچنین در این بیانیه اعلام کرد: کمپین معرفی آموزه‌های صحیح دین اسلام به زبان‌های مختلف با عنوان «اسلام؛ دین صلح» در شبکه‌های اجتماعی با همکاری الازهر و تمامی مؤسسات دینی ذی‌ربط راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی پایگاهی برای گفت‌وگو میان جوانان و رهبران دینی جهان به زبان‌‌های مختلف با عنوان «مساحه‌ للحوار»(فضایی برای گفت‌وگو) و تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر فعالان صلح برای گسترش فرهنگ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و صلح در جهان از دیگر موضوعات مورد تأکید در این بیانیه است.
در این بیانیه آمده است: آموزه‌های اسلام و تمام ادیان آسمانی به شدت این جنایت‌های بزدلانه را رد می‌کند و ما همبستگی کامل خود را با خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام و از تمام اقدامات مقامات مصر برای مبارزه با تررویسم حمایت می‌کنیم.
شورای حکمای مسلمان در این بیانیه همچنین از اجرای طرح بین‌المللی گسترش فرهنگ گفت‌وگو میان جوانان و رهبران دینی خبر داد و تأکید کرد: این طرح با همکاری مؤسسه‌های دینی بین‌المللی و با هدف تأکید بر تحریم خشونت و جنایات‌ تنفر و تروریسم از سوی ادیان آسمانی اجرا می‌شود.
شورای حکمای مسلمان در این بیانیه تصمیم مقامات اسرائیلی برای ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس و فلسطین اشغالی را نیز محکوم کرد و افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل این حق را ندارد که شرایط دینی، فرهنگی و جمعیتی سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تغییر دهد.
یادآور می‌شود، شورای حکمای مسلمان که ریاست آن بر عهده «احمد الطیب»، شیخ الازهر است؛ در ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی تأسیس شد و مقر آن در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات قرار دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار