تاریخ انتشار :

مرکز فرهنگی جامعه اسلامی بوستون

نشست میان ادیانی در مسجد شهر بوستون آمریکا

مرکز فرهنگی جامعه اسلامی بوستون در آمریکا، نشستی میان ادیانی با حضور اعضای جامعه با پیشینه‌های مذهبی و قومیتی مختلف برگزار کرد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از bostonglobe، روز گذشته نشست میان ادیانی در مرکز فرهنگی جامعه اسلامی بوستون در آمریکا برگزار شد. در این نشست مردان، زنان و کودکان از پیشینه‌های مذهبی، دینی و قومیتی مختلف در مسجد گردهم آمدند، در دعا و نماز شرکت کرده، روایت‌ها و خاطرات شخصی‌شان را به اشتراک گذاشته و خواستار ایستادگی در کنار یکدیگر برای مقابله با موج جدید هتک حرمت‌ها، سخنرانی‌های نفرت‌محور و خشونت‌ها در آمریکا شدند.


بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم شهر بوستون در این مراسم حضور پیدا کردند. در این نشست همچنین سیاستمدارانی چون سناتور الیزابت وارن و مارتین والش شهردار شهر بوستون حضور داشتند.

وارن در سخنانش گفت: الان زمان آن رسیده که با صدای بلند و واضح بگوییم که تعصب و تبعیض هیچ جایگاهی در کشور ما ندارد.
شهردار والش نیز  بیانیه‌ی ارزش‌های مشترک خوانده شده توسط اعضای سازمان میان ادیانی را تایید کرده و متعهد شد در کنار اعضای جامعه در برابر تعصب و سوءاستفاده ایستادگی کند.
وی افزود: ما باید اختلافات‌مان را کنار گذاشته و نه تنها زخم‌های انتخابات، بلکه زخم‌های تاریخ آمریکا را التیام بخشیم.
وی با بیان اینکه لفاظی‌های متعصبانه در سیاست ملی او را رنج می‌دهد از تمامی سیاستمداران در سرتاسر آمریکا خواست تا از مساجد بازدید کرده و خودشان را برای گفتمان درباره آزادی مذهبی بهتر آماده کنند.
مدیر اجرایی شورای جامعه یهودیان بوستون نیز گفت: مردم و اقلیت‌ها در آمریکا احساس ترس و آسیب‌پذیری می‌کنند. اقلیت‌هایی چون مسلمانان، مهاجران، اسپانیایی‌تبارها و یهودیان نگران یکدیگر هستند.
وی در پایان افزود که گسترش نفرت در چند ماهه اخیر در آمریکا، بی‌سابقه می‌باشد.
در بخشی از این مراسم، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا به مدت ۳ دقیقه با یک فرد غریبه در کنارشان به گفتگو بپردازند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار