تاریخ انتشار :

اریک دیویس

توصیف استاد آمریکایی از حرم علوی

«اریک دیویس»، استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ «رکوردز» ایالت «نیوجرسی» آمریکا، حرم مطهر امام علی(ع) را بهترین مکان برای همزیستی مسالمت‌آمیز و اتحاد میان همه ادیان و فرقه‌های مختلف در عراق و جهان دانست.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی، «اریک دیویس»، استاد علوم سیاسی دانشگاه رکوردرز ایالت نیوجرسی آمریکا به همراه گروهی از دانشجویان کرسی یونسکو و دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کوفه از بارگاه مقدس علوی در نجف اشرف بازدید کرد.
این هیئت آکادمیک به همراه مسئولان بخش روابط عمومی آستان مقدس علوی از بخش‌های مختلف حرم امام علی(ع)، آثار تاریخی و میراث فرهنگی و معماری آن دیدن کردند.


اریک دیویس در این باره گفت: «این برای دومین‌بار است که از حرم مطهر امام علی(ع) بازدید می‌کنم و من تاکنون سخنرانی‌های زیادی در دانشگاه کوفه درباره ویژگی‌های فرهنگی و دینی شهر نجف اشرف و حرم علوی ارائه داده‌ام».
وی افزود: این مکان مقدس عامل مهمی برای وحدت انسانی و ملی در میان فرقه‌ها و ادیان مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و مسیحی و دیگر طوایف است و چه بسا دیدارهایی با دانشجویان اهل تسنن به‌ویژه از استان‌های غربی عراق داشته‌ام که آن‌ها نیز به همراه خانواده‌هایشان با وجود سختی‌های موجود بر زیارت حرم امام علی(ع) اصرار می ورزند.

اریک دیویس در ادامه بیان کرد: من با وجود این که پیرو مسیحیت هستم، هنگامی که در این مکان حضور می‌یابم، احساس می‌کنم که در خانه و یا در محل عبادت خود هستم. این مکان مقدس و فضای معنوی آن، حس آرامش و صلح و دوستی را در من زنده می‌کند و این چیزی است که آفریدگار هستی از ما می‌خواهد. همچنین بارگاه مقدس علوی بهترین مکان برای ایجاد وحدت ملی میان تمامی مذاهب، ادیان و قومیت‌ها در عراق و جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخچه دانشگاه رکوردز گفت: دانشگاه‌ «رکوردز» ایالت «نیوجرسی» آمریکا در سال ۱۷۶۶ میلادی تأسیس شد و در ماه نوامبر گذشته، ۲۵۰ سال تأسیس آن را جشن گرفتیم. همچنین، تاکنون تعدادی دانشجوی مسلمان از آن فارغ‌التحصیل شده و یکی از آن‌ها با نام «هانی مولی» به‌عنوان قاضی مشغول فعالیت است. این جوان ۳۶ ساله جوان‌ترین قاضی در تاریخ ایالت نیوجرسی از سال ۱۹۷۶ میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

«أیاد العنبر»، معاون کرسی یونسکو در دانشگاه کوفه نیز در این باره گفت: قصد داریم با همکاری سازمان آمریکایی «IREX»، پایگاهی متشکل از جوانان دانشجو با هدف تبیین ایده همزیستی مسالمت‌آمیز در عراق ایجاد کنیم و در همین راستا سعی بر این است تا از طریق جمع‌آوری ۲۰ دانشجوی نخبه از دانشگاه‌ها و مناطق مختلف عراق که از تمامی مذاهب و قومیت‌ها باشند با رعایت تنوع دینی، قومی و مذهبی برای نهادینه‌کردن عناصر همزیستی مسالمت‌آمیز و هویت ملی مشترک تلاش کنیم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار