تاریخ انتشار :

دانشگاه «ویسکانسین»

معرفی تاریخ اسلام،در دانشگاه «ویسکانسین» آمریکا

مراسم گرامیداشت هفته اسلام با هدف برطرف کردن تصورات کلیشه ای غلط رسانه ها در مورد اسلام در دانشگاه ویسکانسین ـ مدیسون در ایالت ویسکانسین آمریکا برگزار شد.

    به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «channel3000»، انجمن دانشجویان مسلمان ویسکانسین ـ مدیسون به مناسبت گرامیداشت هفته اسلام میزبان برگزاری برنامه های متعددی با هدف معرفی تاریخ اسلام، برطرف کردن تصورات کلیشه ای غلط رسانه ها و ایجاد روابط دوستانه با غیرمسلمانان در ایام هفته بود.

800px-madison_wisconsin_dec04_img_2781

این برنامه ها شامل گفتگو در مورد عدالت اجتماعی، معرفی پیشینه اسلام، دیدگاه مسلمانان در مورد دوستی در جامعه آمریکا و تمرین حجاب بود.
نجیه خان، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه گفت: دوست نداریم مردم آمریکا از مسلمانان بترسند بلکه آنها باید با ما صحبت کنند و سؤالات خود را از ما بپرسند.
وی افزود: هدف اصلی عادی جلوه دادن حضور مسلمانان در آمریکا است.
خان با بیان اینکه هیچ کس دوست ندارد مورد تهدید قرار بگیرد، اظهار کرد: در واقع تلاش داریم از شر تهدیدات خلاص شویم و نه اینکه ضرورتا اسلام را ترویج دهیم بلکه حداقل چهره حقیقی آن را که توسط رسانه ها مخدوش شده است، معرفی کنیم.
عفت بوییان نیز از اعضای این انجمن گفت: در سایه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر، احساس می‌کنم به عنوان یک دانشجوی عضو انجمن اسلامی، وظیفه آگاهی سازی درباره دین اسلام و هویت مسلمانان را بر عهده دارم. اکنون وضعیت پرتنشی در اینجا حکم فرما است و برای من بسیار مهم است که چهره اسلامی‌ خود را به دیگر دانشجویان دانشگاه نشان داده و به آن‌ها ثابت کنم که مسلمانان ترسناک نیستند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار