تاریخ انتشار :

شهر «مینیاپلیس»

بررسی آیات قرآنی مرتبط با زنان در کتابخانه «استیلواتر»

در حالی که تنش‌های سیاسی، دینی و نژادی در ماه‌های اخیر مانند طوفان جامعه آمریکا را در بر گرفته، مردم شهر «استیلواتر» به کتابخانه این شهر آمدند تا در مورد مسئله مهم اسلام و نقش زنان در دکترین اسلامی بیشتر بدانند.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «Press»، این برنامه با عنوان «شناخت بهتر نقش زنان» از سوی «انجمن آمریکایی زنان دانشگاه» که در راستای برقراری عدالت برای زنان آمریکا فعالیت می‌کند با همکاری کتابخانه عمومی استیلواتر برگزار شد.

334550_789

هنادی شهاب‌الدین از «گروه منابع اسلامی» ـ سازمانی فعال در معرفی اسلام و فرهنگ‌های اسلامی در شهر «مینیاپلیس» آمریکا ـ سخنران مدعو این برنامه بود. شهاب‌الدین اصالتاً لبنانی است و مقیم کانادا است که در زمینه آموزش اسلام به مردم آمریکا فعالیت می‌کند.

وی در سخنرانی خود گفت: نخستین نکته‌ای که باید دانست این است که دین و فرهنگ دو مقوله کاملاً متفاوت هستند. فرهنگ هر کشوری که نام اسلامی داشته باشد لزوماً منطبق با آموزه‌های قرآن کریم و حضرت محمد(ص) نیست. هنادی که یک مسلمان لبنانی است دارای حقوق بیشتری نسبت به خواهران خود در عربستان سعودی و یا زنان افغانستان بوده است.

وی همچنین با اشاره به بسیاری از داستان‌های غلطی که آمریکایی‌ها در مورد اسلام و به‌ویژه زنان مسلمان روایت می‌کنند، آیاتی از قرآن کریم را قرائت و به نقش بانوان اشاره کرد.

هنادی گفت: تحصیل، حق مالکیت و تجارت از حقوق زنان در دوران پیامبر(ص) بوده و همسر ایشان خود بازرگانی بوده که پیامبر(ص) برای او کار می‌کرده است و در عین حال در اسلام برای زنان این حق نیز در نظر گرفته شده که در صورتی که نخواهند، کار نکنند، از امنیت مالی برخوردار باشند.

334542_725

پس از سخنرانی هنادی، سوزان فلچر از برگزارکنندگان این برنامه، خوشحال و شگفت‌زده گفت که انتظار چنین استقبالی از این برنامه نداشته است.

وی گفت: فکر می‌کنم مردم به دنبال چنین برنامه‌ای بودند تا بتوانند حامی کسانی باشند که به خاطر شدت گرفتن فضای منفی در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار