تاریخ انتشار :

قطر

کشورهای شرکت‌کننده در اولین‌های مسابقات قرآن جهان

کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر، اسامی کشورهای شرکت‌کننده در نخستین دوره مسابقه رتبه‌ اولی‌های مسابقات حفظ قرآن جهان را اعلام کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری «الشروق»، نخستین دوره رقابت‌های قرآن کریم ویژه دارندگان مقام‌های نخست رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان، روز یکشنبه، ۷ آذرماه، در شهر «دوحه»، پایتخت قطر آغاز می‌شود و تا ۱۶ آذرماه ادامه دارد.
کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر در این زمینه اعلام کرد: آمادگی‌های لازم برای برگزاری این رقابت‌های بین‌المللی به اتمام رسیده و ورود متسابقین به قطر از امروز، چهارم آذرماه، آغاز خواهد شد.

331456_226
این کمیته اعلام کرد: ۳۷ رتبه اولی از ۲۱ کشور قطر، عربستان، مصر، فلسطین، الجزائر، تونس، اردن، کویت، سومالی، لیبی، سودان، بحرین، مراکش، موریتانی، بنگلادش، نیجریه، چاد، مالی، ترکیه، مالزی و کامرون در این مسابقات حضور می‌یابند.
براساس این گزارش، حافظان کل قرآن حاضر در این رقابت‌ها، از قاره‌های مختلف آسیا، اروپا و آفریقا هستتند که در مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان شرکت کرده و حائز رتبه نخست شده‌اند.
مسابقه «رتبه‌ اولی‌ها» به‌عنوان بخش‌ بین‌المللی مسابقات قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر به‌شمار می‌آید که قرار است هر سه سال یک‌بار برگزار شود و برای رتبه نخست این مسابقات مبلغ یک میلیون ریال قطری جایزه در نظر گرفته شده است و همچنین، تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز جوایز نقدی دریافت می‌کنند.
هدف از برگزاری این مسابقات، اهتمام بیشتر به حفظ قرآن، فهم و درک مفاهیم آن، تدبر در این کتاب الهی، ارتقای جایگاه حافظان قرآن، بالابردن روحیه رقابت سالم میان حافظان کلام وحی و مشارکت در گسترش فرهنگ تدبر در قرآن کریم عنوان شده است.
یادآور می‌شود، مسابقه حفظ قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر، شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش نونهالان ویژه شهروندان و ملیت‌‌های مقیم قطر، بخش تازه‌مسلمانان، بخش غیر عرب‌زبانان خارج از قطر و بخش حفظ کامل قرآن است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار