تاریخ انتشار :

پاپ:

با فرهنگ ایران احساس قرابت دارم

پاپ فرانسیس در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و اقدام شما در راستای گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئت دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به ایتالیا، سوم آذرماه، ضمن حضور در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

331577_164

در آغاز این دیدار، کاردینال توران، قائم‌مقام پاپ و رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان گزارشی از دهمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت که اکنون در رم در حال برگزاری است، ارائه کرد.
در ادامه، پاپ فرانسیس ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و ملاقات با علما و اندیشمندان ایران اسلامی گفت: با فرهنگ ایران احساس قرابت فراوانی دارم و این اقدام شما در راستای گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت، تلاشی قابل تقدیر است و از شما می‌خواهم که ما را دعا کنید.
ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی، تأکید کرد: این دور از گفت‌وگوها که دهمین دوره آن را به میزبانی واتیکان برگزار کرده‌ایم، فرصتی مغتنم است تا با تأکید بر مشترکات دینی و توسعه همکاری‌های مشترک بتوان زمینه را برای ایجاد صلح و ثبات در جهان فراهم کنیم.
بنابر اعلام این خبر، دهمین دور گفت‌وگوهای دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک واتیکان از دیروز، دوم آذرماه با حضور کاردینال توران، رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاست‌گذاری ادیان در رأس هیأت ایرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، سفیر ایران در واتیکان و اکبر قولی، رایزن فرهنگی کشورمان در شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان رُم آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.
در این دور از گفت‌وگوها اندیشمندان مسلمان و مسیحی مقالات خود را با موضوعات «افراط‌گرایی و خشونت به نام دین؛ دلایل حامیان و عاملان آن؛ نقطه نظر کاتولیکی/ نقطه نظر اسلامی» و «رویکرد خردمندانه به دین: نشان امید برای بشریت مجروح؛ رویکرد اسلامی/ رویکرد کاتولیکی» و «بشریت و خانه مشترک آن؛ سهم دین برای داشتن جهانی بهتر؛ چشم‌انداز اسلامی/ چشم انداز کاتولیکی» ارائه می‌دهند.
گفتنی است، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ی مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه»، آذرماه سال ۱۳۹۳ در تهران برگزار شد.

331602_734

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار