تاریخ انتشار :

ثبت جهانی اربعین

«زیارت اربعین» در آستانه ثبت بزرگترین اجتماع مسالمت‌آمیز جهان

براساس تصاویری ماهواره‌ای ضبط‌شده از مراسم میلیونی اربعین امسال، انتظار می‌رود مراسم زیارت اربعین حسینی در سال جاری(۹۵) به‌عنوان بزرگترین تجمع مسالمت‌آمیز جهان در دانشنامه آزاد اینترنتی (ویکی‌پدیا) به ثبت برسد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، در حالی که اطلاعات مربوط به فهرست «بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان» در دانشنامه آزاد اینترنتی «ویکی‌پدیا» هنوز مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی است، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به تصاویر ماهواره‌ای گرفته‌شده از مراسم اربعین امسال، این مراسم بتواند رتبه نخست بزرگترین تجمع مسالمت‌آمیز انسانی این فهرست کسب کند.

330584_421
در حال حاضر، بزرگترین اجتماع انسانی مسالمت‌آمیز جهان در «ویکی‌پدیا» مربوط به جشنواره مذهبی «میلا کومبا» بر روی رودخانه «گنگ» هند در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۱ میلادی است که براساس اطلاعات این دانشنامه، ۲۵ ملیون نفر از شهروندان هندی در این جشنواره حضور داشتند.

این در حالی است که مراسم اربعین حسینی به‌علت حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی در سال‌‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی، در رتبه دوم فهرست بزرگترین تجمع مسالمت‌آمیز انسانی قرار دارد.

همچنین، ویکی‌پدیا در حالی مراسم اربعین حسینی را در رتبه دوم بزرگترین تجمع انسانی قرار داده که هیچ اطلاعاتی درباره این کنگره عظیم مذهبی به خواننده ارائه نمی‌دهد، بلکه فقط به این امر بسنده کرده که اربعین بزرگترین تجمع انسانی مسالمت‌آمیز است که هر سال در شهر مقدس کربلا برگزار می‌شود.

تجمع عظیم میلیونی اربعین که با بایکوت رسانه‌ای عربی و غربی مواجه می‌شود، سیاست و رویکرد برخی دولت‌ها نسبت به عراق را به چالش کشیده است، چرا که هنوز دولت‌هایی هستند که درخواست‌های مکرر دولت عراق برای ایستادن در کنار این کشور برای مبارزه و از بین بردن تروریسم را جدی نمی‌گیرند.

لازم به ذکر است، شهر مقدس کربلا امسال در حالی براساس آمارها، شاهد حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی بود که این کشور در جنگ سختی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در استان «نینوا» قرار دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار