تاریخ انتشار :

دکتر علی یاسین (ژولین پولیسیه )‌رهیافته فرانسوی در یادبود شهید ادواردو آنیلی

با خواندن داستان حضرت مریم در قرآن شگفت زده شدم

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  با تشکر از انجمن شهید ادواردو آنیلی که جلسه یادبود آن شهید را تدارک دیده بود بحث خود را اینگونه شروع کرد: یکی از ادبای معروف فرانسه می‌گوید هرجا بحث از مادیات باشد ذهن انسان کند و آرام است. در بحث […]

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  با تشکر از انجمن شهید ادواردو آنیلی که جلسه یادبود آن شهید را تدارک دیده بود بحث خود را اینگونه شروع کرد: یکی از ادبای معروف فرانسه می‌گوید هرجا بحث از مادیات باشد ذهن انسان کند و آرام است. در بحث سانسور رسانه‌ای نمی‌توان به سادگی نظر داد باید دید سانسور چیست خوب است یا بد چه کسانی و چرا سانسور می‌کنند البته وقتی بحث نور و حقیقت است و اینکه بعضی از حقیقت‌ها مانند نوری ساطع میشوند اگر در نظامی تمایل به این نداشته باشد نمی‌خواهد باشد و آن را سانسور می‌کند. شهادت یکی از همین انوار است که مانند تجلی نور الله جلوه می‌کند

این نور چیزی نیست که بخواهیم کتمانش کنیم مانند سوراخ‌هایی که از آن نور پیدا می‌شود و سانسور می‌خواهد این سورخ‌ها را پرکند تا نوری ساطع نشود شهادت ادواردو آنیلی هم نوری بود که ساطع شد و برای نظام لیبرالی در ایتالیا خطر داشت

چه در شرق و چه در غرب سیستم‌ها می‌خواهند برای حفظ نظام خود سانسور داشته باشند اما وقتی سانسور برای پنهان حقیقتی باشد چیز خوبی نیست و بازتاب پیدا می‌کند جامعه مادی لیبیرالی که مدعی آزادی است معتقد است همه آزادند هرکس هرچه خواست بکند بهشت و جهنم معنایی ندارد یک بی تفاوتی وجود دارد

این ارتباط نامتوازن است وقتی همه در خیابان  گناه می‌کنند چه بهشت رفتنی می‌ماند!! عدم توازن باعث می‌شود سانسور ایجاد شود البته بعضی سانسورها وابسته به چیز دیگری است مثلا  طرح مسئله  می‌شود  که یک سری منافع در خطر است و سانسور بهانه‌ای می‌گردد برای پنهان کردن مسئله تا حل نشود این به نظرم خوب نیست در راه اصلاح جامعه درست نیست زیرا جلوی اصلاح جامعه را می‌گیرد

ولی این بار ملاحظاتی دارد ملاحظاتی که ماجرای سانسور را پیچیده می‌کند اینکه آیا سانسور همه جا باید باشد سطح سانسور یا نحوه آن خوب است یا بد ظرفیت و پختگی هم برای سانسور مهم است چون اغلب یک مفهوم را می‌گیریم و اصلا درباره آن تفکر و تحقیقی نمی‌کنیم مثلا بازی شطرنج با ۶۴ صفحه طراحی شده نه ۶۵ صفحه، طراح می‌دانسته چرا این طور است و به موضوع احاطه داشته است

به نظرم حقیقت و بیان آن مهم است باید به نفع حقیقت بود نه خودمان که اگر به نفع خودمان از سانسور استفاده کنیم دراین صورت می‌شود تعصب و این درست نیست

57384860

ما به حقیقت باور داریم چیزی که از اهل بیت به ما رسیده است و باید آن را دنبال کنیم و این حقیقت همان قران است تا صاحب خودمان باشیم آزادمردی و آزاد اندیشی داشته باشیم مانند ادواردو کسی که با آن همه ثروت و قدرت و نفوذ تنها با ترجمه انگلیسی قران متحول شد نمی‌دانم همه قرآن را خواند یا  چند آیه ولی مهم این بود که قرآن را درک کرد و به حقیقت آن پی‌برد

دکتر یاسین در پاسخ به این سوال که خود شما در برخورد با قرآن تحت تاثیر کدام آیه قرار گرفتید گفت: خود من با سوره مریم متحول شدم آنجا که حضرت مریم آن شیرزن،  تنها زیر درخت خرما بود برایم واقعا شگفت آوراست تصورش هم برایم سخت است در هر صورت قران چیزی است که ما را در دنیا و آخرت به خدا می‌رساند

قرآن دروازه تنزل نور است قسمتی از حقیقتی  که خدا در دنیا برای ما گذاشته مانند قبور مطهر امامان معصوم که یک بنای ساده نیستند بلکه دروزاه و تونلی برای رسیدن به نور هستند و اینجاها نور ساطع می‌شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار